Campen For Livet

Under hashtagget #CampenForLivet lancerede Campen Auktioner og Stafet For Livet en helt unik velgørenhedsauktion. Grundidéen var at indsamle midler til Stafet For Livet/ Kræftens Bekæmpelses livsvigtige arbejde. Over 60 talentfulde kunstnere, malere og skulptører fra hele landet havde doneret værker til auktionen, som samlet set indbragte over 50.000,- kr. til kræftforskning.

De passionerede kunstnere med indre ildsjæle havde hver især sin bevæggrund for at skænke deres respektive smukke, personlige værker til velgørenhedsauktionen: næstekærlighed, tab af pårørende til kræften, illustration af livet i sin ubarmhjertige uretfærdighed - eller at opmuntre, sprede håb og fejre livet i dets mangfoldighed… Alle havde de et dybtfølt budskab, som på eftertænksom og velovervejet vis blev projekteret over på deres bemærkelsesværdige kunstværker.

Lisa Klok, den talentfulde kunstner bag det pragtfulde maleri, der fik det højeste hammerslag, fortæller: ”Da jeg hørte om velgørenhedsauktionen, gik jeg straks i gang med at male Et kys til sjælen. Jeg ønskede at sætte fokus på individet, dets skævhed og tilkendegive, at diversiteten ikke blot er helt ok – den er det smukke og finurlige ved mennesket.”

Forskelligheden blandt værkerne var virkelig enorm: fra smykker over skulpturer og keramik til malerier og træinsekter. Hvert kunstværk kom med sin helt egen, personlige fortælling, som skabte stor menneskelig værdi og en varm feel good-fornemmelse hos byderne/køberne.

Koordinator hos Stafet For Livet i Randers, Kasper Mackenhauer, konstaterer: ”Der har været en overvældende interesse for at donere kunstværker til velgørenhedsauktionen. Deltagelsen overgik totalt vores forestillingsevne. Vi håber meget, at vi i samarbejde med Campen Auktioner kan gentage succesen i forbindelse med afviklingen af Stafet For Livet 2023.”

Velgørenhedsauktionen blev afviklet via Campen Auktioners auktionsplatform på www.campenauktioner.dk Alle kunstværker var beskrevet og visuelt præsenteret fra flere sider. Mange kunstnere havde derudover skildret deres inderste tanker i forbindelse med værkerne.

Adm. direktør fra Campen Auktioner, Ané Gyldholm, konkluderer: ”Campen Auktioner har til stadighed fokus på velgørenhed. Vi er meget bevidste om vores samfundsmæssige og sociale ansvar som virksomhed. Derfor er vi også usigeligt stolte af, at vores engagement kunne bidrage positivt til Stafet For Livets dedikerede kamp mod kræft.”

Campen Auktioner lod alle hammerslag gå ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse - derudover blev købersalær, gebyr og moms ikke opkrævet. Denne fine gestus muliggjorde, at godt 50.000,- kr. nu kan gøre en afgørende forskel for mennesker, som – direkte eller indirekte – er berørt af kræft.

Danfoss frigiver kvalitetsindustrimaskiner til auktion20.12.2023 12:10:01 CET | Pressemeddelelse

Danfoss har truffet beslutningen om at flytte produktionen af radiatortermostater fra Viby J til Silkeborg. I forbindelse med denne omfattende ændring har virksomheden valgt at sælge en række maskiner, som ikke følger med til den nye destination, til maskinforretning Lynderup Group. Disse maskiner har alle været i brug helt frem til den sidste dag på det nuværende sted. Nu får du chancen for at erhverve dig disse velholdte og driftssikre maskiner, da de sættes på auktion hos Campen Auktioner.

Eksklusiv whisky- og portvinsauktion for hardcore entusiaster7.12.2023 14:17:40 CET | Pressemeddelelse

Er der ledige pladser i whiskyskabet, bør du holde øje med auktionsnr. 9495 hos Campen Auktioner. Fra én privat samler sættes værdifulde flasker med whisky og portvin fra vikinge-kultproducent til salg. Værdien af hver enkelt flaske er særdeles høj, og både flasker samt emballage er i fineste stand. Det hele bortauktioneres til højestbydende. Alene fra den eftertragtede Highland Park-himmel er der syv flasker.

Enestående kunstskatte fra 86-årige Johannes’ gemmer dukker op på auktion4.12.2023 11:37:30 CET | Pressemeddelelse

Vi har alle hørt om skatte, der har gemt sig væk, men sjældent har en historie været så hjertevarm og personlig som den, der udfolder sig hos 86-årige Johannes Abildtrup. En ægte skattejæger i sit eget hjem har opdaget kunstværker gemt i årevis. Nu står han klar til at dele disse skatte og deres historier med verden gennem en kommende auktion. En historie om kærlighed til kunst, rejser og livets overraskelser, der ikke længere kan holdes hemmelig.