Campen Auktioner sælger overskud fra hele 32.000 spejdere

Auktionshuset Campen Auktioner A/S med hovedsæde i Randers er gået sammen med ildsjælene bag Nordens største spejderlejr ”Spejdernes Lejr 2022” om at sælge al deres overskudsmateriel og dermed i fællesskab yde et grønt bidrag i kampen for at reducere klimaaftrykket.

Campen Auktioner afholder i den gode sags tjeneste lige nu tre netauktioner på deres website www.campenauktioner.dk. Auktionerne indeholder forskelligartede, fine overskudseffekter fra Spejdernes Lejr 2022:

1. Værktøjsauktion (7946) https://campenauktioner.hibid.com/catalog/393484/7946-net--v-rkt-j-fra-spejdernes-lejr-2022--roskilde-/
  2. Samleauktion (7947) https://campenauktioner.hibid.com/catalog/393489/7947-net--samleauktion-fra-spejdernes-lejr-2022--roskilde-/
  3. Træ og patruljekasser (7948) https://campenauktioner.hibid.com/catalog/393486/7948-net--tr--and-patruljekasser-spejdernes-lejr-22--roskilde-/

Auktionerne er i fuld gang og løber frem til den 18. september 2022.

Den fælles tanke bag samarbejdet er at få så mange effekter som muligt til at skifte hænder og dermed give en hjælpende hånd til spejderne og deltage i bestræbelserne på at mindske overproduktion og slå et slag for genbrug.

Genbrug er hensyntagen til miljøet; genbrug er i høj grad også kærlighed til mennesker og natur samt et dybtfølt ønske om at kunne give en grøn og bærekraftig planet videre til kommende generationer.

Disse tanker blev på fin og eftertænksom vis omsat på Spejdernes Lejr 2022 med temaet:

”Fælles om fremtiden”. Fokuspunktet er grundlæggende, at spejderne i forening ønsker at tage ansvar for vores klode, menneskerne på den og vores fælles fremtid.

Mathias Larsen, stab & sekretariatschef for Lejrplads og Infrastruktur oplyser: ”Vi frivillige bakker til fulde op om den grønne tankegang og de lysegrønne initiativer, så auktionerne går klædeligt hånd-i-hånd med vores ideologiske tankegang. Vi håber, at auktionerne må indbringe midler, så vi kan sikre, at de godt 32.000 deltagende børn og unge i Spejdernes Lejr også fremadrettet kan få gode oplevelser, opleve fællesskab og opnå livslæring.”

Tiltaget mellem Spejdernes Lejr 2022 og Campen Auktioner er et skridt på vejen om at være ”Fælles om fremtiden.”

Adm. direktør Ané Gyldholm fra Campen Auktioner A/S fortæller: ”Som en virksomhed med cirkulær økonomi i fokus er det centralt for os at sikre genanvendelse af allerede producerede varer via vores auktioner på www.campenauktioner.dk. Vi er stolte af, at vi som et af de førende auktionshuse i Danmark, hver dag, bidrager til at minimere klimabelastningen.”

Ved at afgive bud på spejdernes overskudsmateriel støtter du spejderne i Danmark og bakker samtidig op om den vigtige, grønne samfundsmæssige opgave.

Læs mere på www.campenauktioner.dk under hver auktion.

Danfoss frigiver kvalitetsindustrimaskiner til auktion20.12.2023 12:10:01 CET | Pressemeddelelse

Danfoss har truffet beslutningen om at flytte produktionen af radiatortermostater fra Viby J til Silkeborg. I forbindelse med denne omfattende ændring har virksomheden valgt at sælge en række maskiner, som ikke følger med til den nye destination, til maskinforretning Lynderup Group. Disse maskiner har alle været i brug helt frem til den sidste dag på det nuværende sted. Nu får du chancen for at erhverve dig disse velholdte og driftssikre maskiner, da de sættes på auktion hos Campen Auktioner.

Eksklusiv whisky- og portvinsauktion for hardcore entusiaster7.12.2023 14:17:40 CET | Pressemeddelelse

Er der ledige pladser i whiskyskabet, bør du holde øje med auktionsnr. 9495 hos Campen Auktioner. Fra én privat samler sættes værdifulde flasker med whisky og portvin fra vikinge-kultproducent til salg. Værdien af hver enkelt flaske er særdeles høj, og både flasker samt emballage er i fineste stand. Det hele bortauktioneres til højestbydende. Alene fra den eftertragtede Highland Park-himmel er der syv flasker.

Enestående kunstskatte fra 86-årige Johannes’ gemmer dukker op på auktion4.12.2023 11:37:30 CET | Pressemeddelelse

Vi har alle hørt om skatte, der har gemt sig væk, men sjældent har en historie været så hjertevarm og personlig som den, der udfolder sig hos 86-årige Johannes Abildtrup. En ægte skattejæger i sit eget hjem har opdaget kunstværker gemt i årevis. Nu står han klar til at dele disse skatte og deres historier med verden gennem en kommende auktion. En historie om kærlighed til kunst, rejser og livets overraskelser, der ikke længere kan holdes hemmelig.