Campen Auktioner rydder Sophienberg Slot i Rungsted

Sophienberg Slots bygherrer i 1742 var kongeparret Christian den 6. og Sophie Magdalene. Parret savnede et fristed ned mod Øresund, så de kunne nyde den pragtfulde udsigt og de mange skibe.

De senere år har der på den historiske matrikel været kursusejendom/ konferencecenter.

Den legendariske ejendom er nu solgt, og den nuværende ejer ønsker at gøre brug af lokaliteterne til andre formål. Denne beslutning har afstedkommet, at det meste inventar fra slottet nu sættes til salg på auktion hos Campen Auktioner:

Netauktion 8039: Konferencemøbler, storkøkken, lamper og krukker.

Netauktion 8127: Getama Siesta senge, billeder og malerier, lamper og konferencemøbler.

Netauktion 8136: PH Charlottenborg, Louis Poulsen Billard Pendel, Flos Foglio, og Asger BC- bordlamper.

Du kan komme til eftersyn på Sophienberg Slot onsdag den 23. november mellem kl. 12-16, hvor det er muligt at besigtige alle auktionseffekter, inden der afgives bud via www.campenauktioner.dk.

Ané Gyldholm, adm. direktør hos Campen Auktioner, udtaler: ”Det er virkelig tre spændende auktioner med mange kvalitetsvarer, som kan erhverves til en brøkdel af normalprisen.”

Læs mere om de tre unikke netauktioner med effekter fra Sophienberg Slot på www.campenauktioner.dk.

Campen Auktioner er igen klar med en fysisk auktion: Designmøbler er i højsædet29.11.2022 17:04:59 CET | Pressemeddelelse