Campen Auktioner rydder Sophienberg Slot i Rungsted

Sophienberg Slots bygherrer i 1742 var kongeparret Christian den 6. og Sophie Magdalene. Parret savnede et fristed ned mod Øresund, så de kunne nyde den pragtfulde udsigt og de mange skibe.

De senere år har der på den historiske matrikel været kursusejendom/ konferencecenter.

Den legendariske ejendom er nu solgt, og den nuværende ejer ønsker at gøre brug af lokaliteterne til andre formål. Denne beslutning har afstedkommet, at det meste inventar fra slottet nu sættes til salg på auktion hos Campen Auktioner:

Netauktion 8039: Konferencemøbler, storkøkken, lamper og krukker.

Netauktion 8127: Getama Siesta senge, billeder og malerier, lamper og konferencemøbler.

Netauktion 8136: PH Charlottenborg, Louis Poulsen Billard Pendel, Flos Foglio, og Asger BC- bordlamper.

Du kan komme til eftersyn på Sophienberg Slot onsdag den 23. november mellem kl. 12-16, hvor det er muligt at besigtige alle auktionseffekter, inden der afgives bud via www.campenauktioner.dk.

Ané Gyldholm, adm. direktør hos Campen Auktioner, udtaler: ”Det er virkelig tre spændende auktioner med mange kvalitetsvarer, som kan erhverves til en brøkdel af normalprisen.”

Læs mere om de tre unikke netauktioner med effekter fra Sophienberg Slot på www.campenauktioner.dk.

Danfoss frigiver kvalitetsindustrimaskiner til auktion20.12.2023 12:10:01 CET | Pressemeddelelse

Danfoss har truffet beslutningen om at flytte produktionen af radiatortermostater fra Viby J til Silkeborg. I forbindelse med denne omfattende ændring har virksomheden valgt at sælge en række maskiner, som ikke følger med til den nye destination, til maskinforretning Lynderup Group. Disse maskiner har alle været i brug helt frem til den sidste dag på det nuværende sted. Nu får du chancen for at erhverve dig disse velholdte og driftssikre maskiner, da de sættes på auktion hos Campen Auktioner.

Eksklusiv whisky- og portvinsauktion for hardcore entusiaster7.12.2023 14:17:40 CET | Pressemeddelelse

Er der ledige pladser i whiskyskabet, bør du holde øje med auktionsnr. 9495 hos Campen Auktioner. Fra én privat samler sættes værdifulde flasker med whisky og portvin fra vikinge-kultproducent til salg. Værdien af hver enkelt flaske er særdeles høj, og både flasker samt emballage er i fineste stand. Det hele bortauktioneres til højestbydende. Alene fra den eftertragtede Highland Park-himmel er der syv flasker.

Enestående kunstskatte fra 86-årige Johannes’ gemmer dukker op på auktion4.12.2023 11:37:30 CET | Pressemeddelelse

Vi har alle hørt om skatte, der har gemt sig væk, men sjældent har en historie været så hjertevarm og personlig som den, der udfolder sig hos 86-årige Johannes Abildtrup. En ægte skattejæger i sit eget hjem har opdaget kunstværker gemt i årevis. Nu står han klar til at dele disse skatte og deres historier med verden gennem en kommende auktion. En historie om kærlighed til kunst, rejser og livets overraskelser, der ikke længere kan holdes hemmelig.