Campen Auktioner rydder Gl. Frederiksværk Skole

Står du og mangler skoleinventar, et køkken, skabe eller fx en høvlebænk? Så kan du lige nu få fingrene i fine møbler og andet inventar, som er i overskud fra den oprindelige Frederiksværk Skole i Nordsjælland. Halsnæs Kommunes beslutning om at bygge en ny skole i Frederiksværk har nemlig affødt tre store flytte-auktioner, som forestås af Campen Auktioner A/S.

I forbindelse med flytningen fra den gamle skole i Frederiksværk til den nye Frederiksværk Skole er der skoleinventar, som skal skifte hænder.

Effekterne er fordelt på hele tre netauktioner:

Auktion 8484, del 1: Høvlebænke, drejebænke, skabe, bænkslibere, arbejdsborde, skabe, reoler, stole, udsugningsanlæg, svejseværk og meget mere. (I alt 70 katalognumre).

Auktion 8485, del 2: Skoleinventar, stole og borde, inventar fra skolebibliotek, fysiklokale og hjemkundskab m.m. (I alt 212 katalognumre).

Auktion 8486, del 3: Elevskabe, klasseinventar, landkort, overheadprojektorer etc. (I alt 224 katalognumre).

Chef for Børn, Unge og Læring, Mads Kjær Ingvardsen, fortæller: ”Vi er glade for, at vi kan bidrage til at minimere klimaaftrykket ved at bortauktionere brugte ting, som ellers ikke ville få nyt liv. Vores fokus på genbrug har en god signalværdi og tilvejebringer samtidig viden og inspirerende læring for den unge generation.”

Campen Auktioner A/S har til stadighed fokus på at sikre, at allerede fremstillede varer finder genanvendelse. At reducere klimabelastningen og nedbringe merproduktion er en del af organisationens mål og værdisæt.

Vurderingschef, Annette Bjørg, udtaler: ”Campen Auktioner har årelang erfaring med at afvikle flytteauktioner. Vi afvikler i snit 40 auktioner om ugen, som alle taler positivt ind i de grønne begreber som bæredygtighed og genbrug.”

Annette Bjørg tilføjer: ”De tre flytteauktioner hos Gl. Frederiksværk Skole er særdeles interessante, da variationen af effekter er høj og appellerer til såvel skoler og institutioner som til private forbrugere.”

Der er mulighed for at se auktionsgenstandene på Gl. Frederiksværk Skole, inden der evt. afgives bud.

Eftersynet finder sted: Fredag den 24. februar kl. 11.00-13.00.

Mød op ved hovedindgangen, Skolevej 1, 3300 Frederiksværk.

De tre netauktioner slutter alle søndag den 26. februar 2023.

Find flere informationer, se fotos af effekterne og afgiv bud via www.campenauktioner.dk.