Campen Auktioner puster nyt liv i fysiske auktioner på Sjælland

Lørdag den 4. marts kl. 12.00 afholder Danmarks mest alsidige auktionshus årets første fysiske auktion med personligt fremmøde i Nyrup på Sjælland. Auktionseffekterne stammer bl.a. fra konkursbo og Fogedretten og henvender sig bl.a. til folk med forkærlighed til specielle køretøjer, designmøbler, kunst og smykker. For den erhvervsdrivende byder auktionen også på flere entreprenør- og landbrugsmaskiner.
Heinkel Trojan 604, årgang: 1965.

Auktionarius Finn Campen er altid i sit es, når han på kompetent og charmerende vis bekendtgør hammerslag fra sit podie i auktionshallen. De lokale besøgende og de målrettede bydere lytter intenst, mens spændingen stiger i takt med budene. De kolde fadøl og duften fra pølsevognen breder sig på uimodståelig vis, mens appetitten i den grad – igen – skærpes…

Finn Campen og hans team puster nu eftertragtet nyt liv i fysiske auktioner på Sjælland.

Den forestående auktion på Waldemarsvej 1, 4296 i Nyrup er en stor samleauktion med mange forskelligartede effekter fra bl.a. konkurser og fra Fogedretten. Denne form for auktion plejer at være garant for lukrative handler og potentielt gode investeringer.

Finn Campen udtaler: ”Vi kan konstatere, at år 2023 fortsætter rækken af konkurser, som også prægede 2022. Mange firmaer befinder sig fortsat i et krydsfelt mellem øgede udgifter, et betydeligt efterslæb fra corona-lån og en afmatning af afsætningsmulighederne.” Auktionarius Finn Campen fortsætter: ”Denne fysiske auktion har en vid spændbredde i forhold til effekternes alsidighed, og dermed taler den også både til kvinder og mænd.”

Specialkøretøjer, personbiler, varevogne, MC’er, ATV’er og knallerter

Campen Auktioner er kendt i ind- og udland for sine to årlige, velbesøgte specialkøretøjsauktioner i Randers – men denne månedsauktion i Nyrup har også et par interessante 4-hjulede, 3-hjulede og 2-hjulede! Mange af køretøjerne er momsfrie, så der er realistiske muligheder for fordelagtige hammerslag.

Et af de mest særprægende køretøjer på auktionen er den skønne lyseblå Heinkel Trojan 604, årgang 1965, som er indregistreret som MC, og derfor må køres både som motorcykel og bil. Angiveligt skulle polycarbonat-vinduerne på Heinkel Trojan’en være tilvirket ud fra enten semifabrikata eller ved hjælp af presseforme til forskellige vinduespartier på Heinkels bombefly fra 2. verdenskrig.

Andre køretøjer der også vil tiltrække sig velfortjent opmærksomhed er den opsigtsvækkende, specialbyggede, røde Citroën Lomax 2CV fra 1984 og den sjældne, sorte Ford Thunderbird fra 1966 samt den misundelsesværdige Porsche Panamera 4S fra 2011.

Entreprenør- og landbrugsmaskiner

Tilløbsstykket for den erhvervsdrivende er uden tvivl den interessante, firehjulstrukne traktor Massey Ferguson 7719 Dyna 6 med frontlæsser samt Valtra T172-traktoren og gravemaskinen Atlas 1304.

Designmøbler og -lamper, kunst og smykker

Et af trækplastrene på den fysiske auktion for det kvindelige segment og designentusiaster vil utvivlsomt være designmøblerne fra Hans J. Wegner og Arne Jacobsen.

Derforuden frister adskillige flotte designlamper og smukke demo-møbler, særprægede kobber- og messingkommoder samt flere eftertragtede lysskilte. Kunstinteresserede vil bl.a. finde visuelt velbehag i det signerede tryk af Ole Ahlberg "Magritte møder Dupont" samt det karakteristiske abe-maleri af Mahl. Herudover kan der afgives bud på unikke smykker af rav, som hver især bærer deres egen unikke historie fra naturens fortid for mange millioner år siden.

Praktisk information:

Der kan forhåndsbydes online indtil torsdag den 2. marts kl. 20.00. Eftersyn afholdes på auktionsdagen i Nyrup fra kl. 10.00.

Campen Auktioner opkræver ikke entré, så alle er velkomne til at overvære en rigtig auktion, som man normalt ellers kun er vidne til hjemmefra foran tv’et.

Hvis du er forhindret i at deltage på auktionsdagen, er du meget velkommen til at tilmelde dig som telefonbyder på 2271 5555 eller via mail@campenauktioner.dk senest fredag den 3. marts kl. 12.00.

Pressen er meget velkommen til at komme og besigtige auktionseffekterne inden selve auktionen – og naturligvis på selve dagen, hvor der vil være rig mulighed for at lave et interview med auktionarius Finn Campen, fotografere auktionseffekterne og få en snak med potentielle bydere.

Find endnu flere informationer om den fysiske auktion i Nyrup på www.campenauktioner.dk under auktion 8282.

Heinkel Trojan 604, årgang: 1965.
Citroën Lomax 2CV, første indregistrering omkring 1984.
Ford Thunderbird, årgang 1966.
Porsche Panamera 4S 4.8 PDK, årgang 2011.
Traktor, Massey Ferguson 7719 Dyna 6. Første indregistrering 2015.
Traktor, Valtra T172. Første indregistrering 2011.
Gravemaskine, Atlas 1304 AWE4 System.

Danfoss frigiver kvalitetsindustrimaskiner til auktion20.12.2023 12:10:01 CET | Pressemeddelelse

Danfoss har truffet beslutningen om at flytte produktionen af radiatortermostater fra Viby J til Silkeborg. I forbindelse med denne omfattende ændring har virksomheden valgt at sælge en række maskiner, som ikke følger med til den nye destination, til maskinforretning Lynderup Group. Disse maskiner har alle været i brug helt frem til den sidste dag på det nuværende sted. Nu får du chancen for at erhverve dig disse velholdte og driftssikre maskiner, da de sættes på auktion hos Campen Auktioner.

Eksklusiv whisky- og portvinsauktion for hardcore entusiaster7.12.2023 14:17:40 CET | Pressemeddelelse

Er der ledige pladser i whiskyskabet, bør du holde øje med auktionsnr. 9495 hos Campen Auktioner. Fra én privat samler sættes værdifulde flasker med whisky og portvin fra vikinge-kultproducent til salg. Værdien af hver enkelt flaske er særdeles høj, og både flasker samt emballage er i fineste stand. Det hele bortauktioneres til højestbydende. Alene fra den eftertragtede Highland Park-himmel er der syv flasker.

Enestående kunstskatte fra 86-årige Johannes’ gemmer dukker op på auktion4.12.2023 11:37:30 CET | Pressemeddelelse

Vi har alle hørt om skatte, der har gemt sig væk, men sjældent har en historie været så hjertevarm og personlig som den, der udfolder sig hos 86-årige Johannes Abildtrup. En ægte skattejæger i sit eget hjem har opdaget kunstværker gemt i årevis. Nu står han klar til at dele disse skatte og deres historier med verden gennem en kommende auktion. En historie om kærlighed til kunst, rejser og livets overraskelser, der ikke længere kan holdes hemmelig.