Autoparts24 runder markant milepæl: Har nu over fem millioner dele til salg

For første gang nogensinde er der nu over fem millioner brugte reservedele til salg online hos Autoparts24. En udvikling dervækker  glæde og er med til at cementere positionen som en af markedslederne i Nordeuropa, lyder det fra direktør, Troels Meier.

Efter flere år med vækst og fremgang lykkedes det i denne uge Autoparts24 at runde en markant milepæl, da udbuddet af brugte reservedele til salg online for første gang kom over fem millioner.

Og den positive udvikling i antallet af dele til salg vækker både glæde og stolthed hos Troels Meier, der er direktør i Autoparts24.

Han hæfter sig især ved, at det rekordstore udbud er et resultat af flere års fokuseret indsats for at udvide og udvikle samarbejdet med autoophuggere både herhjemme og i udlandet.
Og samtidig er kvaliteten af både dele og data blevet klart forbedret i perioden, hvilket også har øget mulighederne for at sælge på tværs af landegrænser.

Stor vækst i efterspørgsel

- Selvom vi samarbejder med autoophuggere i mange lande i Europa, så kommer væksten primært fra Danmark og Norge, der begge har haft stor fokus fra vores side, siger han og peger samtidig på, at det udvidede netværk med norske autoophuggere også har ført til en voldsom vækst i udbuddet af dele til elbiler, der er en stigende efterspørgsel på.

Det rekordstore udbud af dele er også et udtryk for fremgang i salget hos Autoparts24, der de seneste år har oplevet en øget efterspørgsel fra både værksteder og private.

Og den efterspørgsel forventer Troels Meier vil stige yderligere de kommende år.

- Vi er selvfølgelig stolte over vores vækst de seneste år, men det er samtidig vores forventning, at der er meget mere i vente de næste år. Særligt i takt med at flere får øjnene op både for de økonomiske besparelser, men også for de store fordele for miljøet, som brugte reservedele giver.