Aller-magasin fortsætter succes på abonnement
Som en del af Aller Medias målrettede abonnementsstrategi, og for at imødekomme efterspørgslen fra både læsere og annoncører, udkommer Dossier nu i abonnement. Det sker efter tre år med solid fremgang for magasinet, der udkom første gang i 2016, og som indtil nu er blevet distribueret med ELLE samt hos udvalgte samarbejdspartnere og forretninger.
- Vi tager nu endnu et vigtigt skridt i vores strategi for Dossier, hvor vores første mål var at sikre kendskab og positionering ved at distribuere magasinet sammen med ELLE. Sidste år øgede vi udgivelsesfrekvensen fra fire til seks årlige udgivelser, og nu gør vi så Dossier tilgængeligt i abonnement i tråd med vores overordnede abonnementsstrategi, siger Charlotte Riparbelli, udgiverdirektør i Aller Media, og fortsætter:
- Tendensen er meget klar i mediemarkedet både herhjemme og i udlandet, hvor vi ser abonnementsløsninger vinde frem, og det er også et fokusområde i Aller. Abonnementsløsninger er en del af vores markedsstrategi og en fordel for både læsere og annoncører, siger hun.
Redaktionelt koncept med fordybelse og talk-inspirerede interview
I starten af august lancerede Aller Media Dossier i abonnement. Både i trykt form og digitalt via Aller Medias app Pling, der udover Dossier også giver adgang til 230 danske og udenlandske magasiner. Ifølge Kasper Steenbach, chefredaktør på Dossier, skyldes den fortsatte fremgang for magasinet, at Dossier har været tro mod sin identitet og turde skille sig ud.
- Vi har siden vores første udgave i 2016 været meget bevidste om at skille os ud på det danske magasinmarked. Ikke bare for syns skyld, men fordi vi har mødt en reel efterspørgsel på indhold, der søger mere dybt end bredt, siger Kasper Steenbach og fortsætter:
- Vi er helt tydelige omkring, at Dossier ikke er for alle, men for de læsere, der vil lade sig inspirere af personer, der arbejder på at ændre verden – eller måske bare dem selv – med det, de laver, siger han.
”Udtalt behov for fællesskaber, spejling og inspiration”
Siden den første udgivelse har Dossier bragt interviews med både kendte og mindre kendte, entreprenante mænd med et klart mål om, at de velkendte navne ikke bare fortæller den historie, de har fortalt før, men at bibringe nye erkendelser og indsigter til læseren. Ligesom det er magasinets ambition at bringe oversete, men fantastisk dygtige fagfolk frem i lyset.
- Det traditionelle karriereforløb eksisterer ikke længere. I stedet ser man bredere på, hvad det vil sige at gøre karriere, have ambitioner og få succes. Og nok så væsentligt: At opleve og overkomme nedture på vejen. Det betyder samtidig, at der i dag er et udtalt behov for at finde fællesskaber, spejling og inspiration i sit professionelle liv, og det er den profil, vi med Dossier tilbyder vores læsere, siger Kasper Steenbach.
Dossier skriver derfor ikke kun om business- og start up-profiler, men også om sportsmænd, kulturpersonligheder, politikere og forskere, så længe der er en interessant karrierevinkel i mennesket og et interessant menneske i karrierevinklen.
Magasinet udkom første gang i efteråret 2016 og har præsenteret interview med Bjarke Ingels, Nikolaj Coster-Waldau, Michael Laudrup, Johan Bülow, Viktor Axelsen, Tommy Ahlers, Mikkel Hansen, Bent Fabricius-Bjerre og mange flere.
Om Dossier:
Dossier er et interviewmagasin, der skriver til og om den entreprenante mand eller det entreprenante i manden. Magasinet bringer to-the-point-interview, der handler om det talent, den idé eller den vilje, hovedpersonerne vil ændre verden, deres branche, deres virksomhed eller måske dem selv som fagmænd med.
- 15-20 interview pr. udgave
- Nogle af Danmarks bedste fotografer
- Anbefalinger af tøj, ure, biler og design
- 6 årlige udgivelser
- Udgivet af Aller Media
Redaktionen:
Kasper Steenbach, chefredaktør
Mads Vanggaard Thomsen, Client Manager
Kavian Borhani, digital assistent
Jonas William Abbotts, assisterende moderedaktør
Ditlev Fejerskov, digitalredaktør
Jan Gjønnes Møller, artdirector
Graham Addinall, moderedaktør
Iben Joo Frederiksen, marketingansvarlig
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 71 % og ca. 800.000 magasinlæsere. I alt læser 2,2 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Nordisk ledergruppe i Aller Media Nordic er fuldendt16.5.2024 08:44:31 CEST | Pressemeddelelse
Dag Sørsdahl, Group CEO i Aller Media Nordic A/S, har udpeget de to sidste roller til den nordiske ledergruppe - en nordisk CFO og en nordisk CTO. Dennis Killian fra Danmark påtager sig rollen som nordisk CFO og vil være ansvarlig for de finansielle aktiviteter i de nordiske lande. Peter Frey fra Sverige påtager sig rollen som nordisk CTO og vil drive aktiviteterne inden for Tech og IT.
Ny undersøgelse: Hver fjerde kvinde overvejer at tage Wegovy25.4.2024 10:42:10 CEST | Pressemeddelelse
Der er en stor kløft mellem, hvordan vi mener, vi bør være, og hvordan vi reelt er. En kløft, der er stigende, og som ses i alt fra krops- og skønhedsideal. Aller Media Denmarks kvindelivs undersøgelse ”Women of the Future” viser, at hver fjerde kvinde ville overveje at tage Wegovy, hvis det var receptfrit. Samtidig mener 27 % af de adspurgte kvinder dog stadig, at kropspositivisme er med til at flytte deres forhold til kroppen.
femina fylder 150 år - og bliver 100 procent digitalt27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
I morgen, onsdag den 28. februar, fylder femina 150 år og skriver dermed historie som Danmarks ældste og ét af verdens ældste ugeblade til kvinder. Nu skriver femina snart ny historie, da det med det sidste printnummer, der udkommer den 29. februar, bliver 100 procent digitalt. Samtidig vil femina fortsætte med at være et aktualitetsmedie målrettet kvinder.
To Sultne Piger splitter op – men profilen og podcasten lever videre16.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De har sammen skabt en succesfuld podcast og 80.000 følgere på Instagram. Men nu forlader den ene halvdel af To Sultne Piger rollen som en af landets mest populære madanmeldere. Heldigvis kører den tilbageværende pige både profilen og podcasten på Heartbeats videre – med flere nye spændende elementer.
Martin Kongstads populære podcast om mad og mennesker er tilbage22.12.2023 08:19:28 CET | Pressemeddelelse
I tre år har den holdt pause, men nu genopliver Martin Kongstad og Heartbeats podcasten ’Bearnaise er dyrenes konge’. Den nye sæson får et væld af nye spændende gæster som To Sultne Piger, Lærke Kløvedal og Søren Gericke.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum