Aldi åbner nybygget butik i Hjørring

Fredag d. 2. december får Hjørring en ny og større Aldi-butik på Skagensvej. Nye og faste kunder kan se frem til en stor, lys og moderne butik med alt til hverdagen. Åbningsdagen fejres fra tidlig morgen med gratis kaffe, croissanter og goodiebags samt besøg af viceborgmesteren Per Møller (C)
Butikschef for ALDI i Hjørring, Pernille Levring Jensen

Den nye Aldi-butik på Skagensvej 100 i Hjørring rummer hele 1200 topmoderne kvadratmeter, hvor kunderne kan fylde indkøbskurven med masser af gode hverdagsvarer til skarpe priser. Butikken har også et stort, nyetableret udeareal med 60 rummelige parkeringsbåse og ladestandere til elbil.

Grønne løsninger

På taget er der etableret solceller, der leverer grøn strøm til butikken. Anlægget kan på solrige dage producere mere strøm, end butikken forbruger, men den overskydende strøm går ikke til spilde. Solcelleanlægget leverer nemlig også strøm til butikkens el-billadere, som kunderne kan benytte, mens de handler.

Distriktschef Martin Sandlykke mener, at butikken er et pragteksemplar på den fornyelsesrejse, som Aldi er på: ”Den nye butik er med sine grønne løsninger et tydeligt bevis på den udviklingsrejse, Aldi er på. Jeg er meget stolt af at kunne vise de nye, moderne og mere kundevenlige rammer frem til både nye og faste kunder.”

Butikschef er flyttet til byen

Butikschef Pernille Levring Jensen på 31 år har været ansat i Aldi siden 2020, og er selv lige flyttet til Hjørring for at drive den nye butik. Pernille oplever stor interesse fra de lokale kunder, i takt med at åbningsdagen nærmer sig:

”Jeg glæder mig over den store interesse fra kunderne og ser meget frem til at vise butikken frem. Jeg er meget stolt af, at vi åbner en stor og moderne butik med masser af plads til de forskellige kundebehov. Både på hylderne i form af et bredt varesortiment, men også helt fysisk i butikken,” lyder det fra den stolte butikschef.

Åbningsfest med goodiebags, smagsprøver og konkurrencer

Når butikken åbner den 2. december kl. 8:00 på Skagensvej 100 i Hjørring, vil det være med festlig stemning, højt humør og besøg af viceborgmester Per Møller (C).

Til de morgenfriske serveres gratis kaffe og friskbagte croissanter allerede fra kl. 7:30, og de første 150 kunder, der handler i den nye butik, får en gratis goodiebag med varer med hjem. Kl. 12 - 17 uddeles smagsprøver fra Aldis Smag-på-Aldi foodtruck.

I tre uger fra åbningsdagen kan kunderne desuden nyde godt af en række attraktive åbningstilbud og deltage i en tøm-butikken-på-to-minutter-konkurrence.

Fakta om Aldi i Hjørring

Adresse: Skagensvej 100, 9800 Hjørring

Åbningstider: Kl. 8:00 – 21:00

Størrelse: 1200 m² med 60 parkeringspladser og ladere til elbiler

Butikschef for ALDI i Hjørring, Pernille Levring Jensen
PR-foto_ALDI butik - Frugt og grønt område
PR-foto_ALDI butik

Information om ALDI Danmark

Herstedøstervej 27-29 C
2620 Albertslund

Aldi Danmark åbnede den første butik i 1977 som den første discountkæde i Danmark. Aldis grundlæggende ide er at tilbyde et nøje udvalgt sortiment af kvalitetsdagligvarer til den lavest mulige pris. Aldi Danmark er en del af Aldi Nord Group of Companies, der er til stede i ni europæiske lande og beskæftiger flere end 86.000 medarbejdere. De 188 danske Aldi-butikker lukker i løbet af 2023 som følge af ALDI Nord gruppens beslutning om at forlade det danske marked.