Ophørsudsalg i ALDI: I november lukker de sidste butikker – spar op til 70 %

15 ALDI-butikker på Fyn og i det sydlige Jylland - de sidste på dansk jord - starter ophørsudsalg fredag den 24. november. Kunderne kan spare helt op til 70 % i sidste åbningsuge. Sidste åbningsdag er senest torsdag den 30. november. Butikkerne kan dog lukke tidligere, hvis der bliver udsolgt før.

ALDI Danmark 1977-2023. Foto tv. Ole Rash, Kroppedal Museum. Foto th. PR-foto

ALDI har solgt størstedelen af sine danske butikker, 113 i alt, til REMA 1000, og har siden september været i gang med at afvikle butikkerne. De sidste danske ALDI-butikker lukker i uge 48, og både butikker og personale overdrages herefter til REMA 1000. Det drejer sig om:

ALDI, Grønløkkevej 7, Odense C
ALDI, Ruggårdsvej 455, Odense NV
ALDI, Hjallesevej 140, Odense M
ALDI, Nordre Ringvej 50, Kerteminde
ALDI, Assensvej 2-4, Faaborg
ALDI, Odensevej 46, Ringe
ALDI, Vestergade 41, Nyborg
ALDI, Grønnegården 7, Rudkøbing
ALDI, Laurids Skaus gade 19, Haderslev
ALDI, Kongevej 1, Tønder
ALDI, Rådhuscentret 19, Vojens
ALDI, Strandby Kirkevej 88, Esbjerg Ø
ALDI, Guldager Skolevej 5, Esbjerg V
ALDI, Tarphagevej 11, Esbjerg V
ALDI, Vejlevej 32, Fredericia

Gør et kup fra fredag den 24. november
Ophørsudsalget starter fredag d. 24. november kl. 8.00, og i butikkernes sidste åbningsuge vil der være store rabatter på alle varer i butikken med få undtagelser.

Det gælder både fødevarer og al nonfood, eksempelvis køkkenudstyr, elektronik, værktøj, tøj og boligtekstiler. Der gives ikke rabat på tobak og modermælks-erstatning, og der betales fuld pant på drikkevarer.

Fredag, lørdag og søndag er der 30 % rabat på alt, mandag og tirsdag sættes priserne ned til halv pris, og i butikkernes sidste åbningsdage onsdag og torsdag er der 70 % rabat, så længe lager haves. Butikkerne lukker, når der ikke er flere varer.

Der vil ikke være fuldt sortiment i butikkerne i den sidste uge, og varer købt under ophørsudsalg kan ikke returneres.

Farvel og tak efter 46 år
ALDI åbnede den første danske butik i 1977 som den første discountkæde i Danmark. Men efter 46 år siger ALDI Danmark nu farvel.

”Jeg vil gerne sende en stor tak til alle vores loyale kunder og en særlig tak til vores dedikerede og dygtige medarbejdere. Gode dagligvarer til lave priser har været ALDIs løfte til danskerne siden 1977, og det har tusindvis af ALDIanere sørget for gennem årene. Nu er kollegerne i de sidste 15 butikker, på vores logistikcenter i Kolding og på vores hovedkontor med til at sætte et endeligt punktum for ALDI i Danmark,” siger adm. direktør i ALDI Danmark, Finn Tang.

Læs mere om ALDIs ophørsudsalg på aldi.dk/ophoersudsalg

Grafik, ophørsudsalg i ALDI

Om ALDI Danmark

ALDI Danmark åbnede sin første butik i 1977 og var den første discountkæde i Danmark. Grundtanken i ALDI er at tilbyde et nøje udvalgt sortiment af kvalitetsdagligvarer til den lavest mulige pris. ALDI Danmark er en del af ALDI Nord Group of Companies, der er til stede i ni europæiske lande og beskæftiger flere end 86.000 medarbejdere. Ved udgangen af 2022 var der 188 ALDI-butikker i Danmark og ca. 2.800 medarbejdere. Samtlige danske ALDI-butikker lukker i løbet af 2023 som følge af ALDI Nord gruppens beslutning om at forlade det danske marked. 113 af butikkerne er solgt til REMA 1000. Et mindre antal butikker er solgt til andre dagligvarekæder.