Aarhus-Attraktion har rundet 500.000 besøgende

På bare tre måneder har over en halv million mennesker besøgt den nye, spektakulære aarhusianske attraktion, Salling Rooftop. Fortsætter besøgstallet med at stige, kan tagterrassen blive en af Jyllands mest besøgte turistattraktioner

Siden Salling i august åbnede sit 2.000 kvm store byrum på toppen af stormagasinet i Aarhus, har over en halv million mennesker lagt vejen forbi. Ikke kun overgår det stormagasinets vildeste forventninger, men fortsætter antallet af besøgende med at stige, kan Salling Rooftop blive en af Jyllands mest populære attraktioner.

- Vi er overvældede over at have rundet en halv million besøgende på så kort tid. Da vi slog dørene op for Salling Rooftop for tre måneder siden, havde vi slet ikke turde drømme om så imponerende et besøgstal. Salling er dybt forankret i Aarhus, så for os er det en stor glæde at give oplevelser tilbage til byen og samtidig at kunne vise byen frem for alle på en ny måde, siger Marianne Bedsted, der er direktør for Salling.

Udsigten over hele byen trækker gæster til

De mange besøgende på Salling Rooftop bliver blandt andet budt på 360 graders panoramaudsigt over hele Aarhus, et væksthus med café og bar, flere afslappende loungeområder, en scene under åben himmel og en skywalk med glasbund 27 meter over Strøget.

Siden åbningen har de besøgende kunne opleve et bredt spektrum af kulturelle oplevelser lige fra koncert med Poul Krebs til yoga under åben himmel og live talks. Ligeledes har hver fredag eftermiddag budt på live DJ, mens hver lørdag formiddag har været med livemusik. Ifølge Marianne Bedsted vil fremtiden byde på endnu flere oplevelser:

- Vi har siden åbningen haft fokus på at skabe oplevelser for de besøgende i samarbejde med byens mange kulturinstitutioner, og med Aarhus som Europæisk Kulturhovedstad 2017 har timingen været perfekt. Vi har løbende afholdt koncerter og events, og det vil vi fortsætte med at gøre i fremtiden. Vi kan også se, at der kommer rigtigt mange for at hygge sig med venner og familie, mens de nyder udsigten med en kop kaffe, en drink eller et lækkert måltid, siger Marianne Bedsted.

Stor international bevågenhed

Sallings tagterrasse er siden åbningen også blevet bemærket internationalt. Blandt andet har Salling Rooftop været nævnt i det britiske medie The Telegraph, ligesom den hollandske rejseguide onehandinmypocket.nl har placeret Salling Rooftop som nummer et i deres guide over besøgsværdige attraktioner i Aarhus. I Tyskland er attraktionen også blevet spottet, da Tv-giganten ZDF har været forbi for at lave optagelser til et Tv-program.

At Salling Rooftop har været en populær attraktion er ikke overraskende for Peer H. Kristensen, der er direktør i Visit Aarhus.

- Salling Rooftop har tilføjet en anderledes og moderne attraktion til Aarhus, som passer perfekt ind i den urbane livsstil. Med Salling Rooftop har vi fået en ny stor attraktion i Aarhus, siger Peer H. Kristensen.

- - - - - -

Fakta om Salling Rooftop

- Salling Rooftop åbnede fredag d. 25. august

- Der må højest være 730 mennesker på Salling Rooftop ad gangen

- Tagterrassen ligger i 25 meters højde på 5. og 6. sal

- Siden åbningen er der solgt over 50.000 kopper kaffe

- Det er gratis at besøget Salling Rooftop, som har åbent fra kl. 10-20 i hverdagene, og kl. 10-18 i weekenden

Marianne Bedsted - via Group Communication - på 87 78 50 02 el. press@dsg.dk

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.