Rekordsalg: Vinter er højsæson for HiFi-køb

Vintervejret inviterer til tæpper og film i sofaen, mens sneen falder, og blæsten suser om hushjørnerne. Og en god film kræver god lyd. Onlineforhandleren HiFiFreaks.dk oplever, at danskerne køber mange flere HiFi-produkter om vinteren end om sommeren, og i år løber medarbejderne hurtigere end nogensinde før.
– Jeg har rigtig meget at se til for tiden. Hvert år er vintersalget dobbelt så højt som sommersalget, og i denne sæson slår det alle rekorder. De sidste fem år er salget hvert år steget mellem 75 og 100 procent i forhold til året før, forklarer HiFi-ekspert Daniel Valentin Nielsen, der er salgschef ved HiFiFreaks.dk.
Dårligt vejr øger onlinehandel
HiFiFreaks.dk, der som onlineforhandler ikke sælger produkter i en fysisk butik, mærker interessen fra HiFi-brugerne stige med mørke, kulde og regn. Når vintermørket breder sig, foretrækker mange shoppelystne at sidde derhjemme bag en skærm i stedet for at bevæge sig ud i butikkerne.
– Man kan hurtigt forudse, om det bliver en god eller en dårlig HiFi-dag. Maj, juni og juli er ikke så sjove. Regnvejr er bare bedre, for så er der mange, der benytter muligheden for at handle hjemmefra, kommenterer Daniel Valentin Nielsen.
Salget eksploderede til Black Friday
HiFi-salget stiger ifølge onlineforhandleren allerede efter skolernes sommerferie, men topper i perioden fra Black Friday til jul. Black Friday var i 2016 større end nogensinde, og julenethandlen steg markant i forhold til 2015. Ifølge DIBS og NETS er omsætningen fra onlinehandlen op til jul steget med 13 procent i forhold til 2015. Det kunne også tydeligt mærkes hos HiFiFreaks.dk.
– Alene Black Friday er en meget stor dag, og dagen bliver større og større for hvert år. Denne gang er det sprunget helt i luften i forhold til tidligere. Mine kollegaer og jeg arbejdede 12 timer om dagen for at komme i bund med alle bestillingerne. Bare i forbindelse med Black Friday lå der cirka 150 nye e-mails i min indbakke, fortæller Daniel Valentin Nielsen.
Nøgleord
Kontakter
Daniel Valentin Nielsen
Salgschef, HiFifreaks.dk
(+45) 41 96 13 14
dv@hififreaks.dk
Billeder
Vedhæftede filer
Links
Information om HiFi-freaks.dk
HiFi-freaks.dk er onlineforhandler af HiFi til entusiasten såvel som konfirmanden. Firmaet importerer selv en vifte af nøje udvalgte kvalitetsmærker direkte fra producenterne og skærer dermed fordyrende mellemled fra. HiFi-freaks.dk går videre end købeloven og giver 30 dages fuld fortrydelsesret samt tre års reel garanti. www.hifi-freaks.dk
Følg pressemeddelelser fra HiFi-freaks.dk
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra HiFi-freaks.dk
Tendens på Danmarks største hi-fi-messe: Tal til din højtaler25.10.2019 10:40:56 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største hi-fi-messe afholdes i weekenden 26. og 27. oktober og byder på flere end 200 udstillere og producenter, hvor intelligent stemmestyring og ekstravagante hi-fi-komponenter dominerer showroomet.
Tigerspring for HiFifreaks: Skal sælge Cambridge Audio i Skandinavien13.4.2018 14:42:50 CEST | Pressemeddelelse
HiFifreaks tager et tigerspring. Den unge iværksættervirksomhed med de vilde vækstrater skal nu sælge Cambridge Audio i Danmark, Sverige og Norge. En meromsætning på 25 millioner kroner og 10-15 flere ansatte er i sigte.
Pas på dine højtalere og undgå økonomiske tømmermænd efter nytårsfesten31.12.2017 07:33:00 CET | Pressemeddelelse
Det er højsæson for dyre reparationer på højtalere, hvor henvendelserne stiger med 400 procent i januar. HiFifreaks giver gode råd til, hvordan du undgår at brænde højtalerne af under nytårsfejringen.
HiFi-messe på Amager: Lydoplevelser i tre dimensioner vinder frem26.10.2017 06:47:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er muligt at opleve de nyeste produkter inden for elektronik, når årets HiFi & Surround Messe løber af stablen i København 28. og 29. oktober, og lyd i 3D er for alvor ved at bryde igennem på det private marked.
Dansk hi-fi-iværksætter udfordrer gigant på multirumslyd20.10.2017 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskejet hi-fi-producent tager kampen op imod Sonos på lydkolossens hjemmebane, multirumslyd. Flere funktioner og skandinavisk design skal sikre udfordreren en solid portion af markedet.