Dansk hi-fi-iværksætter udfordrer gigant på multirumslyd

Muligheden for at fylde hvert eneste rum i hjemmet med musik har gjort multirumsløsninger enormt populære. Med et tryk på telefonen spiller alle lydkilder i huset sammen – eller hver for sig, hvis det er ønsket. Fra 2010 og frem til 2018 vokser markedet for multirumslyd med 112 procent hvert år, vurderer analysefirmaet IHS Markit. Dette hastigt voksende område vil den danske hi-fi-ingeniør Bo Würtz nu have en bid af og udfordrer dermed det etablerede marked, som producenten Sonos sidder på 80 procent af. Hans britiske hi-fi-mærke, Tibo, lancerer nu to nye multirumshøjtalere, og direktøren har salgstalen klar.
– Multirumslyd er fremtiden inden for musik i private hjem og et marked, vi mener, vi kan tage en del af. Vi kalder det dog Multiplay, for vores modeller adskiller sig fra konkurrenterne ved blandt andet at have flere tilslutningsmuligheder, så de kan bruges helt uden wi-fi. Samtidig har de integreret batteri, hvor flere konkurrenter kun fungerer med strømkabel. Vi har også undgået den hårde plastfinish og satser i stedet på bløde former og ægte træfiner, forklarer Bo Würtz, direktør i Tibo.
Udover de to multiplayhøjtalere, Vogue 1 og Vogue 3, der hver for sig udgør et komplet lydsystem, lancerer den lille hi-fi-producent også en modtager, der kan opgradere et eksisterende anlæg med de moderne funktioner. Bo Würtz arbejder desuden sammen med Amazon om at få den stemmestyrede Alexateknologi integreret i produkterne.
Perfekt til danske hjem
Multiplayprodukterne lanceres over hele Europa og kommer senere også USA til. I Danmark har webshoppen HiFiFreaks.dk fået forhandlerskabet, og salgsdirektør Daniel Nielsen forventer sig meget af salget.
– Bo Würtz og Tibo har samlet alle de attraktive funktioner og tekniske muligheder i et par flot designede kabinetter, der uden tvivl vil tiltale mange danskere. De rummer en fyldig og åben lyd uden overdrevent fokus på bassen, og samtidig er det lykkes at prissætte højttalerne markant under konkurrenterne på multirumsmarkedet, fortæller Daniel Nielsen.
Lang hi-fi-erfaring
Bo Würtz har 25 års erfaring i hi-fi-branchen fra både Danmark og England. Med etableringen af Tibo vil han skabe ægte hi-fi-musikoplevelser, uden det er nødvendigt for lytteren først at tage lån i huset.
– Jeg har tidligere arbejdet for det danske hi-fi-mærke Tangent og flyttede til London for at sælge højttalere. Da jeg fik muligheden for det, besluttede jeg mig for at starte mit eget brand med fokus på value for money. På syv år har vi etableret os på markedet og er gået fra en til 13 ansatte, forklarer Bo Würtz.
Kontakter
Katrine Rubeck Olesen
PR konsulent, Epicent PR
(+45) 81 72 89 03
kol@epicent.dk
Billeder



Information om HiFi-freaks.dk
HiFi-freaks.dk er onlineforhandler af HiFi til entusiasten såvel som konfirmanden. Firmaet importerer selv en vifte af nøje udvalgte kvalitetsmærker direkte fra producenterne og skærer dermed fordyrende mellemled fra. HiFi-freaks.dk går videre end købeloven og giver 30 dages fuld fortrydelsesret samt tre års reel garanti. www.hifi-freaks.dk
Følg pressemeddelelser fra HiFi-freaks.dk
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra HiFi-freaks.dk
Tendens på Danmarks største hi-fi-messe: Tal til din højtaler25.10.2019 10:40:56 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største hi-fi-messe afholdes i weekenden 26. og 27. oktober og byder på flere end 200 udstillere og producenter, hvor intelligent stemmestyring og ekstravagante hi-fi-komponenter dominerer showroomet.
Tigerspring for HiFifreaks: Skal sælge Cambridge Audio i Skandinavien13.4.2018 14:42:50 CEST | Pressemeddelelse
HiFifreaks tager et tigerspring. Den unge iværksættervirksomhed med de vilde vækstrater skal nu sælge Cambridge Audio i Danmark, Sverige og Norge. En meromsætning på 25 millioner kroner og 10-15 flere ansatte er i sigte.
Pas på dine højtalere og undgå økonomiske tømmermænd efter nytårsfesten31.12.2017 07:33:00 CET | Pressemeddelelse
Det er højsæson for dyre reparationer på højtalere, hvor henvendelserne stiger med 400 procent i januar. HiFifreaks giver gode råd til, hvordan du undgår at brænde højtalerne af under nytårsfejringen.
HiFi-messe på Amager: Lydoplevelser i tre dimensioner vinder frem26.10.2017 06:47:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er muligt at opleve de nyeste produkter inden for elektronik, når årets HiFi & Surround Messe løber af stablen i København 28. og 29. oktober, og lyd i 3D er for alvor ved at bryde igennem på det private marked.
Pornobombe nedlægger tusindvis af danske hjemmesider9.10.2017 10:57:13 CEST | Pressemeddelelse
Lige nu er over 1000 danske virksomheder udsat for et massivt hackerangreb, hvor deres hjemmesider bliver associeret med de mørkeste afkroge af internettet. Virksomhederne styrtdykker i Googles placering og mister kunder.