40 Veterantraktorer fra Nordjylland hitter i Nordeuropa

De godt 40 charmerende veterantraktorer, som skal have ny ejere, er fra 1940 op til 1960'erne. Den farverige samling indeholder mange forskellige Porsche-modeller og enkelte David Brown, Volvo, Ferguson, Allgaier, Massey Harris, Allis Chalmers, Deutz, Fiat, Farmall Mc., Cormick, Fordson Super og Gyldner m. fl.

Mange af de betagende senior-traktorer har været startet op i forbindelse med indskrivningen til netauktionen.

Målet er, at salget af de gamle Oldtimer-arbejdskøretøjer kommer til at indbringe i nærheden af 1 million kr.

Adm. direktør hos Campen Auktioner, Ané Gyldholm, udtaler: ”Vi er eksperter inden for salg af specialkøretøjer af enhver art. Det er også bevæggrunden for, at vi igen og igen modtager henvendelser fra familier med specielle samlinger. Vi har erfaringen og ekspertisen til at håndtere alle former for samlinger. Det har, alene i år, affødt mange succesfulde specialkøretøjsauktioner.”

Ané Gyldholm tilføjer: ”Der tillægges ikke moms på veterantraktorerne, så vejen er banet for en god investering i køretøjer, som går over i historien som de jernhårde, automatiserede arbejdsheste.”

Campen Auktioner opfordrer alle med interesse for veterantraktorerne til at møde op til eftersyn lørdag den 26. november fra kl. 9-16 på Houvej 75 i 9370 Hals for at besigtige køretøjerne.

Netauktionen (8160) slutter søndag den 27. november kl. 20.30.

I tillæg til netauktionen med veterantraktorerne afvikles sideløbende tre tilhørende netauktioner indeholdende bl.a. veteran-landbrugsmaskiner og retro-landbrugseffekter og værksted.

Læs mere om de fire unikke netauktioner fra Hals på www.campenauktioner.dk.