Great Place To Work

15 danske arbejdspladser blandt Europas Bedste

Great Place to Work® har i samarbejde med The Economist Group offentliggjort den 19. liste med Europas Bedste Arbejdspladser. Af de i alt 150 arbejdspladser på listen er 15 danske eller repræsenteret med en dansk afdeling. IT-branchen er den bedst repræsenterede branche på listen.

København, den 21. september, 2021 - Baseret på medarbejderundersøgelser og analyser af arbejdspladsernes kultur har Great Place to Work© offentliggjort listen med Europas Bedste Arbejdspladser 2021. Undersøgelsen omfatter 3.000 arbejdspladser og repræsenterer 1 million medarbejdere i 21 lande på tværs af Europa.

15 danske arbejdspladser repræsenteret på listen

Af de i alt 150 arbejdspladser, der i 2021 kåres som Europas Bedste, er 15 danske eller repræsenteret af en dansk afdeling.

I kategorien store arbejdspladser med flere end 500 medarbejdere finder man Sparekassen Kronjylland og revisionsvirksomheden, Beierholm. I den mellemstore kategori for arbejdspladser med 50 – 499 medarbejdere ses Job-, Aktivitets– og Kompetencecenter i Gentofte Kommune og IT-virksomheden, Precis Digital. I kategorien 20 – 49 medarbejdere finder man entreprenørvirksomheden, BASE Erhverv og forsyningsvirksomheden Billund Vand & Energi. Blandt de multinationale arbejdspladser er der danske fingre med i spillet på både første og andenpladsen, som indtages af henholdsvis DHL Express & Aviation og AbbVie. Herudover er en dansk afdeling repræsenteret hos Hilti, SAS Institute, Sopra Steria, Specsavers, Grohe, Roche Pharmaceuticals og Bristol Myers Squibb.

Nr. 18 på listen med de multinationale lister er Novo Nordisk - dog ikke med dansk repræsentation, men med repræsentation fra Finland, Grækenland, Polen og Østrig.

IT-branchen er den bedst repræsenterede branche blandt Europas Bedste

Med i alt 49 ud af de 150 arbejdspladser på listen er IT-Branchen den branche med flest arbejdspladser på årets liste. Den næstbedst repræsenterede branche er finans- og forsikringsbranchen.

Offentliggørelsen og de samlede lister kan ses på https://bestworkplaces.economist.com fra kl. 11.30.

Fakta:
Det er 19. gang, at analyse- og konsulentvirksomheden Great Place to Work© kårer Europas Bedste Arbejdspladser. Den første liste med Europas Bedste Arbejdspladser blev i 2003 offentliggjort i samarbejde med Europakommissionen, der i kølvandet på Lissabon traktaten ønskede at sætte fokus på arbejdsmiljøet i Europa. Efter år 2003 fortsatte Great Place to Work arbejdet på egen hånd.

Listen sammensættes på baggrund af de nationale lister over Bedste Arbejdspladser. Virksomhedernes placering på de nationale lister er udgangspunkt for placeringen og herefter tages antallet af medarbejdere, som virksomheden har skabt en god arbejdsplads for, i betragtning.

Både offentlige og private arbejdspladser med mere end 20 medarbejdere kan deltage. Arbejdspladserne betaler fra kr. 10.000 for undersøgelsen, som ligger bag kåringen.

Pressekontakt:
Liselotte Jensen, administrerende direktør, Great Place to Work i Danmark,
tlf. 28 10 08 49, mail: liselotte.jensen@greatplacetowork.com

Information om Great Place To Work

Great Place To Work
Vesterbrogade 149, bygning 12, 3

Great Place to Work®i Danmark
Great Place to Work® er en analyse- og konsulentvirksomhed, der arbejder for at skabe et bedre samfund ved at hjælpe arbejdspladser med at blive bedre. Det danske kontor blev etableret i 2001 og offentliggør hvert år Danmarks Bedste Arbejdspladser®. Herudover hjælper Great Place to Work offentlige og private arbejdspladser med at skabe en tillidsbaseret kultur for alle deres medarbejdere. Great Place to Work® er repræsenteret i mere end 60 lande verden over og har globalt hovedkvarter i San Francisco, USA.

Følg pressemeddelelser fra Great Place To Work

Flere pressemeddelelser fra Great Place To Work

Respekt og retfærdighed fastholder medarbejderne på Europas Bedste Arbejdspladser 20229.9.2022 08:29:49 CEST | Pressemeddelelse

87% af medarbejderne på Europas Bedste Arbejdspladser vil gerne blive på deres arbejdsplads i lang tid. Det viser den seneste undersøgelse fra Great Place To Work®, som blev offentliggjort ved en prisoverrækkelsesfest i Venedig torsdag aften. Tallet er i øjenfaldende mere positivt end andre undersøgelser, som viser, at hver femte medarbejder ønsker at skifte job. Baggrunden for det positive tal er en oplevelse af at blive vist respekt og at opleve retfærdighed.