Ejerlederduo bag Albatros Travel vinder prisen som Årets Ejerleder 2024 i Hovedstaden

Berit Willumsgaard og Søren Rasmussen fra Albatros Travel A/S er blevet tildelt prisen som Årets Ejerleder 2024 i Hovedstaden. Ejerlederne har sammen opbygget Albatros Travel til en markedsledende rejsevirksomhed inden for destinationer over hele verden. Ejerlederne fik overrakt prisen ved en velbesøgt regionskåring i Langelinie Pavillonen i København.

Berit Willumsgaard og Søren Rasmussen fra Albatros Travel er blevet tildelt prisen som Årets Ejerleder 2024 i Hovedstaden.

Berit Willumsgaard og Søren Rasmussen har netop vundet prisen som Årets Ejerleder 2024 i Hovedstaden. De modtager prisen for deres bemærkelsesværdige præstationer inden for rejsebranchen, hvor de har opbygget Albatros Travel A/S til en markedsledende virksomhed inden for destinationer over hele verden. Under deres ledelse har Albatros Travel formået at kombinere innovation med effektiv drift, hvilket har resulteret i en imponerende vækst. Virksomheden beskæftiger i dag et dedikeret team, der er engageret i at levere unikke og autentiske rejseoplevelser til kunder i hele verden.

Berit og Søren er inspirerende ejerledere, der har skabt en solid vækst i Albatros Travel, selv i en branche præget af udfordringer. Deres evne til at kombinere innovation med et stærkt fokus på kundeoplevelsen er beundringsværdig,” fortæller Flemming Eghoff, partner i PwC i Hellerup, og fortsætter:

“Berit og Søren er et fantastisk eksempel på, hvordan en visionær ledelse kan skabe en virksomhed, der ikke blot overlever, men også trives i en udfordrende branche. Deres evne til at forene kreativitet med strategisk tænkning har gjort Albatros Travel til en pioner inden for rundrejser. Deres dedikation til kvalitet og udvikling er bemærkelsesværdig og fortjener at blive anerkendt.”

Fokus på innovation og omstilling
Albatros Travel har gennemgået en bemærkelsesværdig transformation under Berit og Søren. Trods udfordringerne i rejsebranchen har virksomheden formået at komme styrket ud på den anden side. Deres hurtige omstilling og nytænkning har været afgørende for deres fortsatte succes.

“Berit og Søren har formået at navigere i en udfordrende branche med en klar vision og målrettethed. Deres innovative tilgang til forretningsudvikling har ikke kun skabt vækst for Albatros, men også sikret, at virksomheden fortsat er relevant i et konkurrencepræget marked,” fortæller Mikael Storm Andersen, Nykredits regionsdirektør i København.

Hos Dansk Erhverv er man ikke i tvivl om, at Berit Willumsgaard og Søren Rasmussen er de rette vindere af Årets Ejerleder 2024 i Hovedstaden:

”Berit og Søren har formået at positionere Albatros Travel som en frontløber i rejsebranchen med en klar vision om at skabe unikke rejseoplevelser. Deres evne til at tilpasse sig markedet og investere i kvalitet er inspirerende og fortjener anerkendelse,” siger Natasha Brandt, direktør i Dansk Erhverv.

Fakta om Albatros Travel A/S

Albatros Travel A/S blev grundlagt i 1986 af Søren Rasmussen med fokus på at tilbyde skræddersyede rundrejser til destinationer over hele verden. Virksomheden har i dag en solid position som markedsleder inden for særligt rundrejser i Skandinavien. Albatros Travel har udvidet sit tilbud med ekspeditionsskibe til polaregnene og egne safari-camps i Sydafrika og Tanzania, som er etableret i samarbejde med lokalbefolkningen. Ejerlederne lægger stor vægt på at benytte lokale ansatte og leverandører og på den måde bidrage aktivt til udviklingen af lokalsamfundene på en bæredygtig måde. Derudover engagerer de sig også i lokale projekter for beskyttelse af dyreliv.

Berit Willumsgaard og Søren Rasmussen har sammen ledet virksomheden med en klar vision og en innovativ tilgang, der har været afgørende for Albatros’ vækst og udvikling. Deres engagement i at skabe autentiske og mindeværdige rejseoplevelser har cementeret Albatros' status som en førende aktør i rejsebranchen.

De stærke konkurrenter:

Carsten Haagen Nielsen fra Minerva Imaging ApS (Ølstykke)
Carsten Haagen Nielsen leder Minerva Imaging, en innovativ virksomhed inden for kræftforskning og medicinsk udvikling. Med sin baggrund i biomedical engineering og erfaring fra Stanford University og Københavns Universitet har Carsten hurtigt positioneret virksomheden som en global frontløber. Han kombinerer sin videnskabelige indsigt med en synlig ledelsesstil og fokus på samarbejde, hvilket har skabt en stærk organisation. Carstens vision er at sikre Minerva Imagings fortsatte vækst og innovation i udviklingen af medicinske behandlinger.

Søren Tscherning fra Tscherning Holding A/S (Hedehusene)

Søren Tscherning, andengenerations ejerleder af Tscherning Holding A/S, har transformeret virksomheden fra en enkelt gravemaskine til en af Danmarks førende aktører inden for nedrivning og anlægsprojekter. Siden han blev administrerende direktør i 1997, har Søren fokuseret på miljøvenlige løsninger og ny teknologi. Han stræber efter at skabe en bæredygtig arbejdsplads, hvor kvalitet, arbejdsmiljø og klimabelastning er i højsædet.

Vinder af Årets Helt i Hovedstaden 2024
Lennart Lajboschitz er vinderen af Årets Helt i Hovedstaden 2024. Han har skabt meningsfulde fællesskaber, der løfter flere områder i København og bidrager til fornyelsen af Hornbæk. Lennart besidder et globalt udsyn, men formår samtidig at etablere vigtige lokale fællesskaber og skabe varige positive forandringer, hvor han er aktiv. Hans visionære tilgang og evne til at handle gør ham til en skikkelse, der tydeligvis er forud for sin tid. Med mod og handlekraft arbejder han for at gøre en forskel i lokalsamfundet.

Kontakt
For yderligere information kontakt PR-konsulent i PwC Christian Corell på mobil 2829 3858 eller pressekonsulent Peter Klaaborg fra Nykredit på mobil 2056 0706 eller mediechef Søren Domino fra Dansk Erhverv på 3374 6688.

Tid og sted for Årets Ejerleder i Hovedstaden
Den 28. oktober 2024 kl. 16:30-18:10, Langelinie Pavillonen, Langelinie 10, 2100 København Ø.

Fakta om Årets Ejerleder 2024
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 21. gang. Årets tema er ejerledernes grønne transformation.

De syv regionale vindere går videre til Landskåringen, som finder sted den 14. november 2024 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af regionsvinderen fra 2023 samt repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og en erhvervsprofil.

Tidligere landsvindere
Mikkel Grene fra Søstrene Grene ApS (2023), Layland Barker fra Titan Containers A/S (2022), Peter Vang Christensen fra Plantorama A/S (2021), 2020 (særår uden vinder pga COVID-19), Michael Holm fra Systematic (2019) Bjarke Hansen fra Primo Tours A/S (2018), Mikkel Borg Bjergsø fra Mikkeller ApS (2017), Marie-Louise Bjerg fra Top Mountain Industries ApS (2016), Anders Byriel fra Kvadrat A/S (2015) Susanne Hessellund fra Bel Air Aviation A/S (2014), Thomas Dinesen fra Dinesen Floors (2013), Peter Eriksen fra Nilpeter A/S (2012), Jørgen Hallundbæk fra Welltec A/S (2011), BK Engineering A/S (2010), KM Telecom A/S (2009), Webtop A/S (2008) og Expo-Net Danmark A/S (2007).

Lennart Lajboschitz er vinderen af Årets Helt i Hovedstaden 2024.

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er ca. 2.800 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi 328.000 PwC'ere i 152 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.