Saferoad Services A/S

Den gule sti forbinder Molsskolen og Molsværket

Molsskolen i Knebel er opført i gule teglsten og har tre gårdrum i tre niveauer. De tre gårdrum er nu renoveret, nyindrettet og forbundet med en tydelig gul sti til det nærliggende Molsværket, byens nye fælleshus. Hele opgaven er varetaget af HAGS, som valgte Surface-løsninger til at markere den gule sti og forskellige lege- og aktivitetsområder i skolens gårdrum.

Billede viser den færdige dekoration af Molsskolens udendørs arealer, udført med Surface Branding af Saferoad Services. Billederne er venligt udlånt af HAGS Danmark. HAGS Danmark A/S Billeder må benyttes ved omtale af projektet.

”Vi har udført den gule sti, Molsstriben, med inspiration fra VEGA Landskabs oprindelige oplæg og Elton Johns ”Goodbye Yellow Brick Road” fra 1973 i et koncept, vi kalder Yellow Brick Road,” forklarer projektchef Morten Groth fra HAGS Danmark A/S og tilføjer:

”Ideen er at invitere alle, uanset alder og mobilitet, indenfor i nogle trygge, legende og inspirerende gårdmiljøer. Med respekt for den oprindelig idé og skolens arkitektur har mine dygtige kolleger designet en synlig sammenhæng gennem de tre gårdrum og videre til Molsværket.”

En rute belagt med Surface i gult og hvidt

Den gule sti markerer ruten fra indgangen ved Molsskolens første gårdrum, gennem yderligere to gårdrum og fortsætter derefter 77 meter frem til Molsværket. På trods af navnet – Yellow Brick Road – er stien ikke etableret med mursten, men malet op i graduerede farver fra mørkegul i vest til lysegul mod øst. Ramper sørger for niveaufri adgang mellem gårdene.

Ramperne har fået ny asfalt og giver cykler, løbehjul og skateboards fart mellem områderne, mens 11 nyetablerede asfaltbakker kan udnyttes til hop og tricks.

”Der er også etableret en 300 meter lang hvid linje, som løber sideløbende med den gule sti, men med flere afstikkere til forskellige aktiviteter og kroge i skolegården. Det er en slags aktivitetslinje, hvor brugerne kommer forbi forskellige baner og områder til pauser, lege og spil,” forklarer Morten Groth.

I lege- og aktivitetsområderne er der malet underlag under legeredskaber, prikker til ”jorden er giftig”, hinkeruder og boldbaner m.v. Hele denne dekoration af underlaget er udført i Surface termoplast og heldækkende maling.

Et flot miljø med mange muligheder

”Det er nemt at arbejde med Surface-dekorationerne i kombination med alt det andet udstyr og den samlede indretning. Det tilfører en ekstra dimension og giver brugerne retning og inspiration til forskellige aktiviteter,” siger Morten Groth, som er meget tilfreds. Både med resultatet og med samarbejdet om Surface med Saferoad Services:

”Vi har arbejdet sammen mange gange nu om forskellige skolegårdsprojekter og legepladser, og det fungerer bare rigtigt fint. Det er ikke sidste gang, vi arbejder sammen,” siger han.

HAGS har varetaget hele gårdmiljøets indretning, hvor Morten Groth har haft god hjælp af kollega og landskabsarkitekt Maja Marie de Bretteville og 3D tegner Søren Kirkegaard. De to står bl.a. også bag den film, som visualiserede løsningen.

”Nu hvor projektet er helt færdigt, er jeg bare megastolt over vores løsning. Og det glæder mig, at både Syddjurs Kommune, Molsskolen og Molsværket også er tilfredse. Det er blevet et flot miljø, som tilbyder mange muligheder for aktiviteter, samvær og pauser,” siger han.

Se filmen med det færdige resultat.

Billeder

HAGS Danmark A/S Billeder må benyttes ved omtale af projektet.
HAGS Danmark A/S Må benyttes ved omtale af projektet
HAGS Danmark A/S Må benyttes ved omtale af projektet

Saferoad Services A/S

Saferoad Services er en af Danmarks førende virksomheder inden for kørebaneafmærkning, vejmarkering og markering af parkeringspladser. Vi har siden 2004 håndplukket fagligt dygtige medarbejdere på alle niveauer, så vi i dag har det stærkeste team inden for vores niche.

Saferoad Services er en del af SAFEROAD-gruppen, med hvem vi har et fælles værdigrundlag:

Vi udviser omsorg for mennesker på farten, vores kunder, vores medarbejdere og miljøet.

Vi har en dynamisk virksomhedskultur, som sikrer, at vi konstant bevæger os fremad og stræber efter at være frontløber på vores markeder.

Integritet er det kompas, vi navigerer efter i alt, hvad vi gør. Vi er professionelle, pålidelige og ivrige efter at dele viden med hinanden og med det omgivende samfund.

Saferoad Services har hovedkontor i Køge samt afdelinger i Jylland og Aalborg.

Følg pressemeddelelser fra Saferoad Services A/S

Flere pressemeddelelser fra Saferoad Services A/S