Juventus Football Club indgår i et samarbejde med Fortinet som officiel IT-sikkerhedspartner

Juventus øger sikkerheden med Fortinets Security Fabric-platform og Secure Networking portefølje

PR-foto

Juventus Football Club og Fortinet, én af verdens førende IT-sikkerhedsvirksomheder, har indgået i en sponsoraftale, hvor Fortinet i de kommende to sæsoner frem til udgangen af 2026, bliver en ny officiel IT-sikkerhedspartner for den italienske storklub. Juventus har også valgt Fortinets Security Fabric-platform til at mindske kompleksiteten og strømline netværkssikkerheden på tværs af klubbens faciliteter: Continassa Area, inklusiv Juventus’ hovedkontor, Allianz Stadium Data Center, J|hotelJ|medical, og førsteholdets træningscenter – JTC Continassa

Fortinets Secure Networking portefølje var afgørende for Juventus’ beslutning om at pege på Fortinet som en ny officiel IT-sikkerhedspartner. Helt essentielt for projektet var gennemførslen af et komplet LAN Edge infrastruktur skifte forud for sæsonstarten. Det omfattede udskiftningen af flere end 50 switche og 160 access points på ti lokationer.

Som en del af samarbejdet vil Juventus udrulle en central FortiGate next-generation firewall (NGFW) gruppe til at kontrollere deres switche og access points. Ved at tilføje FortiManager og FortiAnalyzer får Juventus nu komplet synlighed over hele IT-miljøet.

Francesco Calvo, Managing Director Revenue & Institutional Relations ved Juventus, siger:
“Samarbejdet med Fortinet er en milepæl for Juventus på vores rejse mod at sætte nye standarder for teknologisk udvikling. Vi tror på, at vi sammen vil kunne bygge et modstandsdygtigt netværk, der vil gøre det muligt at fortsætte med at fokusere på at excellere på og uden for banen.”

Mirko Rinaldini, Head of Information and Communication Technologies ved Juventus, supplerer:
Integrationen af Fortinets next-generation firewalls og netværkssikkerhedsløsninger i vores infrastruktur er en game changer for Juventus. Teknologierne giver os en usædvanlig god kontrol og synlighed over vores netværk, som giver os mulighed for at sikre vores drift, samtidig med at vi optimerer performance på tværs af alle vores faciliteter”

John Maddison, Chief Marketing Officer and EVP of Products ved Fortinet, siger:
“Som Juventus’ officielle IT-sikkerhedspartner er vi stolte over at være en central medspiller mod at beskytte en af verdens mest teknologisk avancerede hjemmebaner med Fortinet Security Fabric. Vi ser frem til samarbejdet med holdet og til at finde nye og unikke måder, hvor vi kan forbedre fan og besøgsoplevelsen på tværs af alle deres faciliteter.”

Du kan læse den fulde pressemeddelelse her.

Emilie Thau Bærentsen

Fortinet (NASDAQ: FTNT) is a driving force in the evolution of cybersecurity and the convergence of networking and security. Our mission is to secure people, devices, and data everywhere, and today we deliver cybersecurity everywhere you need it with the largest integrated portfolio of over 50 enterprise-grade products. Well over half a million customers trust Fortinet's solutions, which are among the most deployed, most patented, and most validated in the industry. The Fortinet Training Institute, one of the largest and broadest training programs in the industry, is dedicated to making cybersecurity training and new career opportunities available to everyone. Collaboration with high-profile, well-respected organizations from both the public and private sectors, including CERTs, government entities, and academia, is a fundamental aspect of Fortinet’s commitment to enhance cyber resilience globally. FortiGuard Labs, Fortinet’s elite threat intelligence and research organization, develops and utilizes leading-edge machine learning and AI technologies to provide customers with timely and consistently top-rated protection and actionable threat intelligence. Learn more at https://www.fortinet.com, the Fortinet Blog, and FortiGuard Labs.