Fortinet går i luften med Wi-Fi 7 sikkerhedsløsninger

De seneste par år er Wi-Fi-udviklingen gået stærkt, og Wi-Fi 7 er netop landet her i januar måned. Fortinet er allerede gået i luften med sikkerhedsløsninger til de danske virksomheder, der vil udnytte Wi-Fi 7 og have IT-sikkerheden i top.

Fortinet, én af verdens største IT-sikkerhedsfirmaer, understøtter sikkerhedsløsninger integreret med Wi-Fi 7, som er en ny trådløs standard, der er dobbelt så hurtig som Wi-Fi 6. Wi-Fi 7 giver hurtigere hastighed, bedre brugeroplevelser og muliggør at have flere forbindelser til brugeren samtidig for at højne stabiliteten og båndbredden.

Fortinet har allerede udviklet sit første Wi-Fi 7-adgangspunkt, FortiAp 441K, der leverer øget hastighed og kapacitet. Samtidig er den nye FortiSwitch T1024 specialbygget med 10 Gigabit Ethernet (GE) adgang og 90W Power over Ethernet (PoE) teknologi til understøttelse af Wi-Fi 7 bredbåndskrav. Enhederne leverer den trådløse ydeevne, som mange danske virksomheder ikke bare har brug for i dag, men også i fremtiden.

”Hvis virksomheder gerne vil have det nyeste nye, er Wi-Fi 7 en god løsning. Man skal dog være opmærksom på, at det er en teknologi, som stiller krav til den resterende infrastruktur. Det kan give konsekvenser i forhold til den øgede båndbredde, hvis den underliggende infrastruktur ikke er gearet til det, eller hvis sikkerhedsløsningerne, virksomheden anvender, ikke kan følge med den øgede trafik og båndbredde til at sikre brugerne. Det er derfor vigtigt at få noget rådgivning, inden man skifter til Wi-Fi 7 sikkerhedsløsninger”, siger Christian Rutrecht, Cybersikkerhedsekspert ved Fortinet Danmark.

Sådan kan danske virksomheder drage fordele af Wi-Fi 7 sikkerhedsløsningerFortinets Secure Networking-løsning understøtter Wi-Fi 7 samtidig med, at den leverer beskyttelse i AI-drevet sikkerhed og AIOps-automatiseringsfunktioner, som danske virksomheder har brug for til at holde deres trådløse trafik sikker. Løsningen integreres problemfrit med AIOpsog FortiGuard AI-drevne sikkerhedstjenester for at opnå sikkerhed, synlighed og kontrol. FortiAP 441K udnytter Wi-Fi 7 Qualcomm Networking Pro 1220-platformen fra Qualcomm® Technologies, Inc., en førende trådløs teknologiinnovator inden for udviklingen af Wi-Fi 7, og giver følgende fordele:

• Op til to gange hurtigere forbindelseshastigheder: FortiAP 441K leverer lynhurtige trådløse forbindelser, der er op til to gange hurtigere til den samme konfiguration.
  • Hurtigere dataoverførsel end nogensinde før: Understøttelse af 4096 QAM muliggør hurtigere dataoverførsel, hvilket er afgørende for tunge båndbredde virksomhedsprogrammer, f.eks. videostreaming og samarbejdsværktøjer.
  • Lavere ventetid: Ved at bruge 320MHz-kanaler kan en enkelt FortiAP 441K udnytte et bredere spektrum til at forbedre datahastigheder og reducere ventetiden for at sikre en god slutbrugeroplevelse.
  • Bedre belastningsbalancering og reduceret afbrydelse: Fleksibel kanaludnyttelse sikrer robuste og pålidelige forbindelser for at holde virksomheder online og produktive.

Danske virksomheder skal være opmærksomme på hele IT-infrastrukturen – ikke kun Wi-Fi 7
For at få det fulde udbytte af fordelene ved Wi-Fi 7 skal virksomheden sikre, at dens underliggende netværksinfrastruktur kan håndtere de øgede krav til hastighed og kapacitet. Infrastrukturen, devices og kablerne skal kunne håndtere Wi-Fi 7, så man køber ind til den værdi, som man forventer. Wi-Fi 7 giver mange muligheder, men virksomheder skal kunne udnytte hele båndbredden. Virksomhedens andre IT-løsninger der ikke er integreret med Wi-Fi 7, skal man sikre, er bedst muligt beskyttet på tværs af de teknologiske løsninger.

Du kan læse den fulde pressemeddelelse her.

Emilie Thau

Fortinet (NASDAQ: FTNT) er en af verdens største IT-sikkerhedsfirmaer. Vores mission er at beskytte mennesker, enheder og data overalt. Vi har flere end 50-enterprise graded produkter og kan derfor dække dit cybersikkerhedsbehov uanset hvor og hvordan.

Langt flere end 500.000 kunder stoler på Fortinets løsninger, der er blandt de mest udrullede, patenterede og validerede indenfor IT-sikkerhedsbranchen. Fortinet Training Institute tilbyder en af de største og mest omfangsrige træningsprogrammer i branchen og er dedikeret til at gøre IT-sikkerhed og nye karrieremuligheder tilgængelige for alle. FortiGuard Labs, der er Fortinets elite trusselsintelligens- og forskningsenhed, udvikler og anvender førende machine learning- og AI-teknologier til at give vores kunder tidlig, konsekvente og håndgribelige trusselsindsigter, som de kan handle på for at beskytte deres organisation. Læs mere på https://www.fortinet.comFortinet Blog, og FortiGuard Labs.