FC BARCELONA VÆLGER FORTINET SOM OFFICIEL CYBERSIKKERHEDSPARTNER FOR FREMTIDENS SPOTIFY CAMP NOU

Det globale IT-sikkerhedsfirma bliver officiel cybersikkerhedspartner for det kommende Spotify Camp Nou over de næste tre sæsoner indtil 30. juni 2028

Fortinet og FC Barcelona indgår cybersikkerhedsaftale
Fortinet og FC Barcelona indgår cybersikkerhedsaftale FC Barcelona FC Barcelona

FC Barcelona og Fortinet, ét af verdens største IT-sikkerhedsfirmaer, har indgået en aftale, der betyder, at Fortinet bliver Espai Barças officielle cybersikkerhedspartner for de kommende tre sæsoner indtil 30. juni 2028. Som en del af aftalen vil FC Barcelona få et sikkert digitalt miljø for sine Spotify Camp Nou-faciliteter baseret på Fortinets Security Fabric-platform.

Samarbejdet mellem klubben og Fortinet indgås i forbindelse med det kommende Spotify Camp Nou stadion, og er kommet på plads takket været et fælles mål om at integrere de mest innovative teknologiske løsninger i fremtidens stadion. FC Barcelona ønsker at gøre Espai Barça til et internationalt innovationscenter, der er på forkant med nye teknologier. Det er det nye samarbejde med Fortinet et godt eksempel på.

Cybersikkerhed forbedrer tilskuernes stadionoplevelse

Som en del af aftalen vil FC Barcelona implementere Fortinets Security Fabric-platform, herunder FortiGate, for at sikre stadionets Wi-Fi, OT-infrastruktur og datacenter. Fortinets Zero Trust Network Access og slutpunktssikkerhedløsninger beskytter brugere og enheder, der har fjernadgang til applikationer. Derudover vil en centraliseret administration med AI-drevet sikkerhedsanalyse give omfattende netværkssynlighed. Teknologierne integreres med FC Barcelonas eksisterende it-investeringer, hvilket forbedrer sikkerheden og effektiviteten på tværs af Spotify Camp Nou.

Espai Barça, mere end et stadion

Espai Barça er et revolutionerende projekt i sportens og underholdningens verden, der har som ambition at opdatere og udvide FC Barcelonas faciliteter, herunder det ikoniske Spotify Camp Nou, og omdanne det til det bedste sportskompleks. At have de bedste cybersikkerhedsløsninger gennem samarbejdet med Fortinet er nøglen til at nå målet ved at sikre et sikkert digitalt miljø og tilbyde de bedst mulige oplevelser til alle, der besøger stadion.

Juli Guiu, Vicepræsident for FC Barcelona Marketing, siger:

"Espai Barça skal være katalysatoren for klubbens digitale transformation, og her er cybersikkerhed essentielt. Vores samarbejde med Fortinet sikrer, at vores faciliteter får den mest avancerede beskyttelse og et sikkert digitalt miljø for alle, der besøger stadionet. Samarbejdet understreger vores engagement i innovation, teknologi og klubbens forpligtelse til at tilbyde den bedste oplevelse."

John Maddison, Chief Marketing Officer hos Fortinet, siger:

"Med udgangspunkt i Fortinets historie inden for cybersikkerhedsinnovation, der spænder over mere end 20 år, er vi stolte af at støtte FC Barcelonas ambitiøse vision om at skabe et internationalt innovationscenter drevet af brancheførende, banebrydende teknologier. Vores fælles mål om at udvikle Spotify Camp Nou til et af verdens førende stadioner er muliggjort ved at udnytte Fortinet Security Fabric-platformen til at sikre sit digitale miljø."

Emilie Thau

Fortinet & FC Barcelona indgår cybersikkerhedsaftale omkring Spotify Camp Nou
Spotify Camp Nou
Spotify Camp Nou

Fortinet (NASDAQ: FTNT) is a driving force in the evolution of cybersecurity and the convergence of networking and security. Our mission is to secure people, devices, and data everywhere, and today we deliver cybersecurity everywhere you need it with the largest integrated portfolio of over 50 enterprise-grade products. Well over half a million customers trust Fortinet's solutions, which are among the most deployed, most patented, and most validated in the industry. The Fortinet Training Institute, one of the largest and broadest training programs in the industry, is dedicated to making cybersecurity training and new career opportunities available to everyone. Collaboration with esteemed organizations from both the public and private sectors, including CERTs, government entities, and academia, is a fundamental aspect of Fortinet’s commitment to enhance cyber resilience globally. FortiGuard Labs, Fortinet’s elite threat intelligence and research organization, develops and utilizes leading-edge machine learning and AI technologies to provide customers with timely and consistently top-rated protection and actionable threat intelligence. Learn more at https://www.fortinet.com, the Fortinet Blog, and FortiGuard Labs.