DI - Dansk Industri

Bravida Danmark bliver en del af Dansk Industri

Bravida Danmark melder sig ind i Dansk Industri. Bravida er Nordens førende leverandør af tekniske totalløsninger inden for service og installation og ønsker med indmeldelsen at styrke sin position bredere i dansk erhvervsliv.

Christian Lindskov Alsø, adm. direktør i Bravida Danmark (tv.) og Lars Sandahl Sørensen, adm. direktør i Dansk Industri (th.). Foto: Ulrik Jantzen

Bravida Danmark har netop meldt sig ind i Dansk Industri (DI), hvor de har ønsket at samle hele forretningen et sted. Bravida kommer dermed endnu tættere på samarbejdspartnere på tværs af de brancher, der ligger naturligt tæt på Bravidas kerneforretning. Derudover ønsker Bravida at engagere sig DI’s arbejde inden for den uddannelsespolitiske dagsorden.

- I Bravida Danmark er vi stolte af indmeldelsen i DI, hvor vi nu bliver en del af dansk erhvervslivs største og tydeligste stemme. Indmeldelsen vil give os endnu bedre mulighed for at gøre vores indflydelse gældende på samfundsniveau. Igennem deltagelse i udvalgte DI-fora vil vi drive vores agendaer inden for blandt andet den grønne omstilling og uddannelsesområdet og dermed løfte vores ansvar som den største virksomhed i vores branche, siger Christian Lindskov Alsø, adm. direktør i Bravida Danmark.

En mindre del af Bravida Danmarks forretning blev allerede medlem af DI i forbindelse med fusionen med Dansk Byggeri. Det er således hele forretningen med ca. 3.000 ansatte, der nu samles i DI.

- Jeg er glad og stolt over, at Bravida Danmark ønsker blive en central del af DI’s fællesskab. Bravida er blandt de bedste til at skabe bæredygtige og energieffektive bygninger, og med det arbejde repræsenterer de en hel teknik- og installationsbranche, der er en væsentlig drivkraft for den grønne og digitale omstilling af vores samfund. Derudover løfter de et særdeles stort lærlingeansvar, hvor de i den grad er med til at sikre den næste generation af faglærte. Jeg ser meget frem til samarbejdet, siger Lars Sandahl Sørensen, adm. direktør i Dansk Industri.

Om Bravida
Bravida er Nordens førende leverandør af tekniske totalløsninger inden for service og installation og hjælper sine kunder med at skabe velfungerende og mere bæredygtige bygninger. Det er Bravidas langsigtede mål at være klimaneutral i hele værdikæden i 2045. Bravida har 13.000 medarbejdere på koncernniveau, heraf næsten 3.000 i Danmark. Bravida opererer i mere end 180 byer i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Bravidas aktie er noteret på Nasdaq Stockholm. www.bravida.dk

Bravida: Kommunikationskonsulent Lea-Cecilia Hauch, +45 2525 0098 eller lea.hauch@bravida.dk
DI: Presserådgiver Ben Ron, +45 2830 5452 eller benr@di.dk

Om Dansk Industri

Dansk Industri er Danmarks største arbejdsgiver- og erhvervsorganisation. Vi repræsenterer over 20.000 små og store virksomheder fra stort set alle grene af dansk erhvervsliv over hele landet. Vi varetager vores medlemmers arbejdsgiver- og politiske interesser - både lokalt og globalt ved hjælp af hundredvis af aktive medlemmers opbakning og engagement.

Følg pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri

Flere pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri