Fly PLAY hf

PLAY Airlines fejrer sæsonåbning i Billund Lufthavn med særlig gestus

Det islandske lavprisselskab, PLAY Airlines, vender efter en vinterpause tilbage med flere ugentlige flyvninger ud af Billund fra 8. maj. Det er andet år i træk, at PLAY forbinder rejsende fra Billund med spændende destinationer.

Play fly
Play fly PR-foto

PLAY markerer sæsonåbningen med et særtilbud, hvor prisen for en rejse fra Billund til Island er helt i bund. Rabatten gives ved booking af en returrejse. Rejseperioden er 8. maj til 20. oktober 2024, og billetter kan bookes fra 6. maj til 15. maj.

Siden sin første flyvning i 2021 har PLAY oplevet bemærkelsesværdig vækst og opererer nu med en moderne flåde bestående af 10 fly, alle en del af Airbus A320-familien.

Ud over sine europæiske ruter flyver PLAY også til forskellige destinationer i Nordamerika, herunder Baltimore, Boston, New York og Washington DC i USA samt Toronto i Canada.  I følge Dansk Flyprisindex's seneste månedlige pristjek (gældende for uge 20, 2024) på flyrejser fra danske lufthavne til 20 populære rejsemål har prisen til New York aldrig været billigere, siden første pristjek i 2009 . Det er islandske PLAY Airlines, der står bag den rekordlave pris fra Billund til New York med en kort mellemlanding i Reykjavik.

Passagerer, der flyver med PLAY  til Nordamerika, har mulighed for at nyde et  stopover-ophold i Island uden yderlige omkostninger I forhold til flybilletterne. Et stopover kan bookes direkte på PLAYs hjemmeside og stopover-opholdet kan vare helt op til 10 dage på Island. Her er der mulighed for at fordybe sig i landets betagende naturlige vidundere, herunder vandfald, gejsere, varme kilder, gletsjere og de fascinerende nordlys.

I 2023 blev PLAYs kabinepersolane kåret som det bedste af læserne af USA Today 10Best, og PLAY Airlines blev kåret som det bedste lavprisselskab i Nordeuropa af den prestigefyldte World Airline Awards, der er baseret på kundetilfredshed. Med en rettidighed på 83% i 2023 sikrer PLAY, at passagererne nyder en sikker og pålidelig rejse.

Rejsebureauer og grupper kan drage fordel af særlige tilbud på flybilletter og yderligere tjenester gennem PLAYs program, der er tilgængeligt på https://www.flyplay.com/en/travel-agencies.

Ved at vælge PLAY sparer rejsende ikke kun penge på flybilletter. De har også flere at bruge på deres destination. Med andre ord: Pay less, play more.

Plays danske pressekontakt:
Mie Kirstine Rommelhoff - 26239027
play-pr-dk@grey.com

Links

PLAY er et lavprisflyselskab, der fra 2022 flyver fra Island til 25+ destinationer i Europa og Nordamerika. PLAY flyver med nye Airbus A321NEO og A320NEO fly med en enkel og  strømlinet service, der giver rejsende mulighed for at betale mindre og stadig få en god rejseoplevelse. Sikkerheden er det vigtigste for PLAY, men også tidspræcision, enkelhed, glæde, lave priser og omtanke for miljøet er en del af flyselskabets kerneprincipper.

Følg pressemeddelelser fra Fly PLAY hf

Flere pressemeddelelser fra Fly PLAY hf

Stærk stigning i passagertal og belægningsgrad midt i kapacitetsudvidelse7.5.2024 15:49:52 CEST | Pressemeddelelse

I april 2024 oplevede flyselskabet, PLAY, en betydelig stigning i passagertallet med 122.217 rejsende sammenlignet med 102.499 i april 2023, hvilket markerer en bemærkelsesværdig stigning på 19 pct. Desuden var belægningsgraden for april 2024 85,1 pct. sammenlignet med 80,8 pct. i samme måned sidste år. Stigning er særlig bemærkelsesværdig, da kapaciteten, målt i enheden ASK, steg 16 pct. samt at påsken i år indtraf i marts i modsætning til 2023, hvor den faldt i april.