Oplev Island på din rejse til USA uden ekstra omkostninger

Det islandske lavprisflyselskab, PLAY, der flyver mellem USA og Europa, tilbyder nu mellemlanding i Island uden ekstra omkostninger, så rejsende kan besøge to lande på én rejse. PLAY flyver dagligt fra Københavns Lufthavn, og fra maj måned og frem flyver selskabet også fra Billund to gange om ugen. Rejsende kan nu selv booke deres mellemlanding på PLAY’s hjemmeside, www.flyplay.com

Mellemlandingen i Island er en af fordelene ved PLAY's hub-and-spoke-model, hvor alle flyvninger er forbundet gennem Island. Nu er det muligt for passagerer at opholde sig op til 10 dage i Island og opleve øens naturlige vidundere, herunder vandfald, gejsere, varmekilder, gletsjere og nordlys, inden rejsen går videre til USA eller en af de populære destinationer i Europa, som PLAY flyver til.

"PLAY har udnyttet Islands beliggenhed nær Europa til at give rejsende behagelige flyrejser og overkommelige priser, og nu giver mellemlandingsfunktionen endnu flere fordele for vores passagerer. I stedet for at have et par timers layover i Island, kan rejsende nu opholde sig en ekstra dag eller uge for at opleve alt det, vores hjemland har at tilbyde. Lange layovers er en win-win for både os og vores passagerer, og det gør det muligt at udforske flere destinationer til en lav pris," siger Birgir Jónsson, Administrerende Direktør hos PLAY.

Flyv billigt til USA’s østkyst
PLAY flyver til over 30 destinationer i Europa og USA, herunder Baltimore, Boston, New York og Washington DC i USA og Toronto i Canada samt populære destinationer i Europa som Paris, Berlin, Amsterdam, London, Barcelona og Athen. For nylig har PLAY også tilføjet Split til destinationslisten som den første destination i Kroatien fra sommeren 2024.

Med PLAY kan man flyve billigt til USA’s østkyst. For eksempel kan man lige nu få billetter fra København til New York fra 1.670 kroner tur-retur ekskl. bagagegebyrer. Og nu har man altså også mulighed for at kombinere rejsen til USA med et længere stop i Island uden ekstra omkostninger.

PLAY havde sin første flyvning i juni 2021, og i dag består flyselskabet flåde af 10 Airbus A320/321neo'er med en gennemsnitsalder på lidt over to år. Sidste år blev PLAY's besætning kåret som den bedste af læserne af USA Today 10Best og anerkendt som det bedste lavprisflyselskab i Nordeuropa af den prestigefyldte World Airline Awards, der er baseret på kundetilfredshed.

PLAY er et lavprisflyselskab, der fra 2024 flyver fra Island til 35+ destinationer i Europa og Nordamerika. PLAY tilbyder konkurrencedygtige priser på alle markeder og flyver med nye Airbus A321NEO og A320NEO fly med en enkel og strømlinet service, der giver rejsende mulighed for at betale mindre og stadig få en god rejseoplevelse. Sikkerheden er det vigtigste for PLAY, men også tidspræcision, enkelhed, glæde, lave priser og omtanke for miljøet er en del af flyselskabets kerneprincipper. I 2023 fløj PLAY med en imponerende rettidighedspræstation på 83%.