Malmos A/S

Solidt årsregnskab fra Malmos Landskaber

Malmos Årsrapport i PIXI format

”Det er vigtigt at tjene penge og levere gode økonomiske resultater, når man – som vi – har en drøm om at sætte tonen for fremtidens landskaber”, udtaler Kim Thinggaard, administrerende direktør i Malmos.

”De økonomiske resultater giver os større frihed til at investere i vores medarbejdere og i vores udvikling. Og 2023-resultaterne er, i øvrigt, langt mere end de økonomiske tal. Det er også et grønt regnskab, og et tilbageblik på indsatserne bag tallene.

I 2023 formulerede vi vores nye strategi, som bl.a. indeholder ambitioner om, at vi vil udfordre status quo og søge endnu flere partnerskaber og tættere samarbejder med vores kunder og rådgivere blandt landskabsarkitekter og ingeniører mv.”

Malmos' helt store ambition er, herudover, at bidrage til at løse klimaudfordringerne og give naturen nyt liv. Elementer, som falder godt i tråd med virksomhedens landskabsprojekter, som næsten alle sammen indeholder grønne tiltag, der bringer naturen ind i byen.

En af trædestenene til at arbejde systematisk med ansvarlighed i Malmos er den B-Corp certificering som virksomheden opnåede i efteråret 2023. Det er en 360-graders tjekliste – eller "Emma Gad" - for, hvordan virksomheden indtænker ansvarlighed i den daglige ledelse, overfor kunder og medarbejdere, lokalsamfund og miljø.

Det nye regnskabsår, 2024, er startet positivt med opstarten af det meget store klimasikringsprojekt i Urbanplanen på Amager – et projekt til plus 350 mio. kr., som skal løbe over de kommende 3-4 år. Samt med opstarten af tre stationsforpladser til de nye Metrostationer i Københavns Sydhavn.

Ligesom 2024 kommer til at byde på stor aktivitet på eventfronten, hvor Malmos netop har deltaget aktivt med en konkurrencedeltager og debat om unge, lærlinge og sociale klausuler ved DM i SKILLS i hjembyen Roskilde. Samt som aktiv deltager på Folkemødet på Bornholm i juni med aktuelle temaer om energilandskaber, råstoffer og genanvendelse af materialer samt naturen som helende kraft. Sidstnævnte tema i øvrigt i tæt samarbejde med Børneriget Fonden, idverde og Juul Frost Arkitekter, med hvem Malmos har indgået partnerskab om at undersøge naturens betydning for indlagte, pårørende og personale ifm. det nye Mary Elisabeth børnehospital ved Rigshospitalet i København.

Malmos Årsrapport i PIXI format
Download

Malmos fokuserer meget på indsatserne bag de økonomiske resultater, og udgiver derfor også årsrapporten for 2023 som farverig PIXI-bog - du er velkommen til at rekvirere et eksemplar.

Antal medarbejdere: +100

Hovedkontor: Roskilde

Malmos blev stiftet i 1953

Malmos er ejet af idverde, som er en af Europas største anlægsgartnervirksomheder