Ny markedsdirektør i OK

Christian Ruhe bliver ny markedsdirektør i energiselskabet OK. Det sker som et led i et øget fokus på området for el og energioptimering. Christian Ruhe kommer fra en stilling som kommerciel direktør i Norlys Energi og får i OK titel af markedsdirektør for energi-området

Christian Ruhe bliver ny markedsdirektør i OK. Pressefoto

”I takt med udviklingen i antallet af elbiler samt de muligheder, der er for at optimere vores anvendelse af strømmen, har vi i OK et behov for at orientere os bredere i elmarkedet. Samtidig har vi sat ambitiøse mål om vækst på elmarkedet, som er en af vores store strategiske prioriteter, og her får Christian Ruhe en hovedrolle i at fortsætte vores vækst,” siger Michael Lamberth, CCO i OK.

”Jeg er utrolig glad for, at det er lykkes at hente en profil som Christian (Ruhe, red.), som jo kommer med branche- og ledelsestung erfaring. Jeg er sikker på, at han vil styrke kompetencer og sammenhænge på tværs af de forskellige forretningsområder i OK, der relaterer sig til el og naturgas,” uddyber Michael Lamberth.

OK’s rejse tiltaler mig
Christian Ruhe, der er 54 år, får plads i OK’s øverste lederteam og kommer til at referere til Michael Lamberth. Hovedpersonen glæder sig til at blive en del af OK og give sig i kast med selskabets ambitiøse vækststrategi på området for energi til boligen og til virksomheder.

”OK står som et spændende sted i forhold til at skulle transformere sig fra den mere traditionelle energi til den grønne. OK er meget ambitiøs i forhold til den rejse, og det tiltaler mig. Jeg glæder mig til at blive en del af det,” siger Christian Ruhe, der også ser OK som meget stærk til at skabe gode, relevante og langvarige kunderelationer.

”Jeg har indtryk af, at OK er en virksomhed, der er i øjenhøjde med kunderne, og som har en agil tilgang til driften. OK har mange kunder på mange forskellige markeder inden for energi, og der er et stort potentiale for helhedsløsninger til kunden. Så opgaven er at skabe stærke kommercielle enheder, og det glæder jeg mig til at bidrage til.”

Sammenhæng på tværs af forretningsområder
Christian Ruhe betegner sig som en tilgængelig og resultatorienteret leder, som både trives i det strategiske rum og i maskinrummet. Han fortæller, at han har succes med at skabe performende teams, hvor ingen er i tvivl om retningen.

”Vi skal fremad, og vi skal bygge stærke relationer, så der er en sammenhæng mellem OK’s forretningsområder. Jeg ser meget frem til at tage fat på opgaven og møde mine kommende kolleger og medarbejdere,” lyder det.

Det forventes, at Christian Ruhe tiltræder i OK senest til sommer.

Om Christian Ruhe:

• Christian Ruhe er født 1970 i Aarhus
  • Bosat i Egå ved Aarhus med sin kone Tina og har tre voksne døtre.
  • Uddannet fra Aarhus Business College i 1998, suppleret med en række diplomuddannelser fra CBS Executive, Business Institute Denmark, Mannaz & INSEAD
  • Kommer fra en stilling som kommerciel direktør i Norlys Energi og har været i SE/Norlys-koncernen siden 2013. Tidligere som Vice President for Kunder og Salg i Norlys Energi samt Vice President for Salg & Support i SE.
  • Er medlem af Net-Handel Dialogforum og Handelsudvalget i Green Power Denmark
  • Er medlem af tre Advisory Boards indenfor Energi, Ingeniør og Bæredygtig produktion.

Christian Ruhe er ny markedsdirektør i OK. Pressefoto