Stor skattegevinst til det arbejdende folk

Dansk Metal roser den nye skattereform, fordi den styrker lønmodtagernes købekraft, som ellers er blevet udhulet af inflationen.

”Suverænt størstedelen af skattelettelserne går til at hæve beskæftigelsesfradraget. Og det får alle, der går på arbejde, glæde af. Sammen med de lønstigninger, vi sikrede ved de seneste overenskomstforhandlinger, så er det noget vores medlemmer kommer til at mærke, når vi skal have genoprettet købekraften,” siger cheføkonom i Dansk Metal Erik Bjørsted.

Skattereformen øger den disponible indkomst for Dansk Metals medlemmer med ca. 0,8 procent. Dansk Metal roser den fornuftige balance i regeringens økonomiske investeringer.

”Regeringen lægger samtidigt op til meget store investeringer i velfærden, så der er virkelig en fornuftig balance i tingene. Danmark har aldrig stået stærkere rent økonomisk. Historisk har man talt om, at vi i Danmark skulle vælge mellem skattelettelser og velfærd. Men der er plads til begge dele,” siger Erik Bjørsted.