Nyt kvarter indviet i København

Dansk Metal har bygget 617 nye lejelejligheder i Københavns Sydhavn. I går blev boligerne indviet.

Stine Rasmussen, Dansk Metal

'Sydporten' er navnet på et nyt kvarter, der består af 617 nye lejelejligheder i den nye del af Københavns Sydhavn. Boligerne har en attraktiv beliggenhed tæt på både havnebad og den kommende metrostation Sluseholmen.

Med opførelsen af boligerne er fagforeningen Dansk Metal gået nye veje for at tilbyde endnu mere værdi for medlemskabet. De nye boliger er bygget ved siden af forbundshuset i Sydhavnen og bliver som udgangspunkt reserveret til medlemmer og medlemmers børn og børnebørn. Om investeringen i lejlighederne siger forbundsformand i Dansk Metal, Claus Jensen:

“Jeg er glad for, at vi nu kan tilbyde vores medlemmer et godt sted at bo i København, hvor der ellers er massiv mangel på boliger. Det giver en ekstra værdi til dem, der er medlem af en rigtig fagforening. Og så er det selvfølgelig en god forretning for Dansk Metal, at vi investerer i fast ejendom.”

De første beboere flyttede ind i Sydportens lejligheder i begyndelsen af 2024.

Alle kan skrive sig op til en lejlighed, og medlemmer af Dansk Metal samt deres børn og børnebørn har førsteret til lejlighederne.

Læs mere om lejlighederne og se priser og ventelister her.

FAKTA OM SYDPORTEN
Sydporten har i alt:

- 214 familieboliger, der består af 45 toværelses, 117 treværelses, 42 fireværelses og 10 femværelses lejligheder.

- 403 kollegieboliger der består af 356 étværelses, 28 toværelses, 13 treværelses og 6 handicapvenlige lejligheder.

De nye boliger ligger på hjørnet af Molestien og Bådehavnsgade, som er tæt på by, vand og natur. Her er få hundrede meter til indkøb, butikker og caféer, og du kan gå ned til Fiskerhavnens moler og vandet på få minutter.

I familieboligerne er der fælleslokale, cykelkælder og tagterrasse med el-grill og orangeri.

Alle kollegieboligerne har eget bad og køkken, og de fleste har også altan eller terrasse. Derudover er der fælleslokaler, studielounge, tagterrasse med el-grill og meget mere.

Tildelingen sker til aktivt søgende efter denne prioritering:
Medlemmer af Dansk Metal
Børn-/børnebørn af medlemmer af Dansk Metal