Bareen og UNICEF laver unik kollektion for verdens børn
Det danske tøjbrand Bareen og FN’s børneorganisation UNICEF har skabt en særlig unisex kollektion til fordel for verdens børn. Kollektionen, der består af tre lækre styles, lanceres på Børnekonventionens fødselsdag
Mandag d. 20. november er årsdagen for FN’s Børnekonvention. I år markerer Bareen og UNICEF dagen med en unik capsule collection, der hylder og støtter verdens børn. Kollektionen består af en t-shirt, en sweatshirt og et par sweatpants i to forskellige farver, som kommer eksklusivt til salg på bareen.dk. Hele overskuddet går direkte til UNICEFs arbejde for at hjælpe børn over hele verden.
”Hos Bareen vil vi være med til at gøre en forskel og give tilbage til vores omverden og kommende generationer. Ved at samarbejde med UNICEF går vi sammen med en organisation, der både har størrelsen og musklerne til at gøre en reel forskel. Vi er derfor rigtig stolte over, at Bareen kan være med til at støtte og hjælpe børn over hele verden”, fortæller Mathias Rokkjær Klitgaard, Co-founder Bareen.
Velgørende filosofi
Selvom Bareen blot har eksisteret i få år og stadig kan betegnes som startup-virksomhed, har velgørenhed og støtte til gode formål været en integreret del af virksomhedens filosofi siden begyndelsen. Og det samme har et opgør med hurtigskiftende modetendenser og tilbudsræs som Black Friday. Konkret har Bareens filosofi nu udmøntet sig i et meningsfuldt samarbejde med FN’s børneorganisation og støtte til udsatte børn over hele verden.
”I UNICEF er vi rigtig glade for vores samarbejde og kollektion med Bareen, der gør det muligt at vise sin støtte til verdens børn. Det betyder meget for os at arbejde med partnere og virksomheder, der tager ansvar og vil bidrage til at gøre en forskel for kommende generationer. Vi ved, at overskuddet fra kollektion kommer til at gøre en forskel for rigtig mange børn”, siger Susanne Dahl, generalsekretær hos UNICEF Danmark.
Bareen x UNICEF kollektion og Blue Week
Mandag d. 20. november lanceres Bareen x UNICEF kollektionen på bareen.dk. Kollektionen er limited edition og består i alt af tre styles. Herudover vil Bareen afholde Blue Week fra d. 20 – d. 26. nov, hvor 10 kroner pr. solgte produkt går direkte til UNICEF og indsatsen for verdens børn
- Bareen x UNICEF t-shirt, str. XS – XXL, 349,-
- Bareen x UNICEF sweatshirt, str. XS – XXL, 599,-
- Bareen x UNICEF sweatpants, str. XS – XXL, 599,-
EKSEMPEL: For hver Bareen x UNICEF t-shirt, går 200 kroner til UNICEFs arbejde – 200 kroner svarer blandt andet til, at UNICEF kan sørge for rent vand til flere end 2000 børn i en uge.
Om Bareen:
Bareen er en tøjvirksomhed, som blev grundlagt i 2016 og har hovedsæde i København. Med en vision om at levere simple kvalitetsvarer til fornuftige priser, har Bareen formået at vækste forretningen til over 20 ansatte. I starten som udelukkende online forretning, men nu også med fysisk butik i København, som er blevet godt modtaget. Under ledelse af administrerende direktør Mathias Rokkjær Klitgaard stræber bareen altid efter at overgå kundens forventninger til service og kvalitet. For mere information, besøg bareen.dk
Om UNICEF:
UNICEF er FN's Børnefond og vores vigtigste opgave er at skabe varige forandringer for børn og beskytte deres rettigheder. Som verdens største børneorganisation, og en vigtig del af FN, har vi en unik gennemslagskraft i over 190 lande. Vi kæmper for at redde børns liv, beskytte de mest udsatte og bygge en bedre fremtid for alle verdens børn. UNICEF støtter ikke virksomheder, produkter, varemærker eller tjenester. Læs mere på unicef.dk
Kontakter
Morten Bredal
Partnership Communications Manager
UNICEF Danmark
Telefon: +45 2148 1883
E-mail: mbredal@unicef.dk
Anthon Louis
Creative Director
Bareen
Telefon: +45 2894 5693
E-mail: anthon@bareen.dk
Billeder
Links
Følg pressemeddelelser fra UNICEF Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra UNICEF Danmark
UNICEF Danmark: Stærk støtte fra danskerne i et udfordrende år1.5.2024 11:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Hvert femte barn levede i eller flygtede fra konfliktzoner i 2023, hvor verden også oplevede stigende fødevarepriser og pres på børns rettigheder. Selv i et sådant år med store udfordringer fastholdt og øgede UNICEF Danmark den bæredygtige vækst.
Jens Bjørn Andersen nyt bestyrelsesmedlem i UNICEF Danmark30.4.2024 12:07:02 CEST | Pressemeddelelse
UNICEF Danmarks bestyrelse byder Jens Bjørn Andersen velkommen som nyt medlem.
Efter 13 års konflikt i Syrien har 7,5 millioner børn brug for humanitær hjælp15.3.2024 12:36:17 CET | Pressemeddelelse
Flere børn end nogensinde før lider under den mangeårige konflikt i Syrien. Der er behov for massiv støtte fra det internationale samfund, lyder det fra UNICEF.
Over 230 millioner nulevende piger og kvinder er omskåret8.3.2024 06:31:14 CET | Pressemeddelelse
Nye tal fra UNICEF viser, at antallet af nulevende piger og kvinder, der er blevet omskåret, er steget med 30 millioner indenfor de seneste 8 år. Samtidig ser vi en bekymrende tendens til, at piger bliver omskåret i en meget ung alder.
Børn overrækker forslag om bedre fritid til Tesfaye6.3.2024 15:26:02 CET | Pressemeddelelse
Tre børn fra UNICEFs Nationale Rettighedsråd overrakte tidligere i dag en række anbefalinger til, hvordan politikerne kan skabe bedre rammer om børns fritidsliv og skoleliv. Anbefalingerne vil undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) nu gå videre med i Folketinget.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum