Sparekassen Kronjylland åbner afdeling i Vejle

Den lokale Vejle-profil Susanne Skovbjerg skal stå i spidsen for byens nye pengeinstitut

Sparekassen Kronjylland har over de seneste år åbnet 13 nye afdelinger rundt i landet, og nu bliver et stort ønske opfyldt, når garantsparekassen kan åbne i Vejle.

- Vejle har gennem de seneste år stået højt på vores liste over byer, vi ønskede at åbne i. Vi har også haft flere gode muligheder, men først nu har vi fundet den helt rigtige til at stå i spidsen for afdelingen, fortæller områdedirektør Stephan Lorenzen.

Den helt rigtige er Susanne Skovbjerg, der udover at være lokal vejlenser, altid har arbejdet med udgangspunkt i Vejle og dermed kommer med en solid lokal ballast. Senest kommer hun fra en stilling som erhvervskundechef i Danske Bank. Hun sidder også i bestyrelsen for Business Vejle, ligesom hun faciliterer flere af byens erhvervsnetværk.

- Det er en profil med både et stort lokalt netværk, stærke faglige og ledelsesmæssige kompetencer og ikke mindst de helt rette værdier. Derfor er vi utroligt glade for, at vi har kunnet tiltrække Susanne til at stå i spidsen for afdelingen, siger Stephan Lorenzen.

Han understreger også, at den rette person er helt afgørende for, om Sparekassen vil åbne en ny afdeling.

- Vi er en sparekasse med og for mennesker. Det handler om relationer og værdier, derfor åbner vi aldrig en afdeling, hvis vi ikke har den rette leder. Vi skal nok finde en bygning og en god placering, men det betyder ikke noget, hvis du ikke har de rette mennesker til at drive afdelingen, understreger Stephan Lorenzen.

Udover Susanne Skovbjerg kommer lederteamet til at bestå af en privatkundechef og en erhvervskundedirektør.

- Dem og rådgivere til både privat og erhvervskunder arbejder vi nu med at finde. Vi har endnu ikke lagt os fast på præcis, hvor mange medarbejder vi ønsker at have fra start. Vores erfaring viser, at der ofte opstår spændende muligheder, når vi begynder at kigge efter dem, og vi er slet ikke i tvivl om, at vi kommer til at stille med et meget stærkt hold i Vejle, slår Stephan Lorenzen fast.

Det præcise åbningstidspunkt kender Sparekassen Kronjylland endnu ikke, men det bliver enten i slutningen af i år eller starten af næste år. Susanne Skovbjerg tiltræder 1. december. Område direktør Stephan Lorenzen glæder sig til, at afdelingen åbner.

- Vejle er en by i en fantastisk god udvikling. Den vokser betydeligt og samtidig har den et stærkt erhvervsliv. Vi har allerede et vist kendskab til byen og flere kunder i Vejle på grund af vores afdelinger i Kolding og Horsens. Derfor er det også helt naturligt, at vi nu rykker fuldt og helt ind i byen. Vi har stor erfaring med at åbne nye afdelinger, og jeg føler mig helt sikker på, at Sparekassen Kronjylland også får succes i Vejle.

At det er et populært pengeinstitut, der nu kommer til byen, viser de seneste målinger fra henholdsvis Voxmeter og EPSI Rating Danmark. Voxmeter, der har kåret Sparekassen Kronjyllands rådgivere som Danmarks bedste bankrådgivere, og EPSI Ratings undersøgelse viste, at kunderne samtidig er landets mest tilfredse.

- Vi tror meget på relationer til vores kunder, og det viser de her undersøgelser, at vi lykkes med. Det er vi naturligvis stolte af, og den tilgang glæder vi os til at bringe med til Vejle, understreger Stephan Lorenzen.

Områdedirektør Stephan Lorenzen på 27 84 35 36

Fakta om Sparekassen Kronjylland:

• Blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter
  • Garantsparekasse og dermed selvejende institution med over 37.000 garanter