GORM x ENVISION

KAN LI’, ELSKER, KAN IKKE LEVE UDEN!

Heinz hylder danskernes kærlighed til ketchup med lancering af verdens første ”Ketchup Hotdog”

Billede af Heinz' Ketchuphotdog
Heinz Ketchuphotdog med ketchup i alle elementer Kraft Heinz

For at markere oktober, der er den internationale pølsemåned og samtidig fejre danskernes kærlighed til pølse og ketchup har tomatmageren Heinz udviklet et nyt ketchupbaseret bud på den traditionelle hotdogopskrift, hvor hvert eneste element er lavet med Heinz’ Tomatketchup. Lanceringen bygger på en undersøgelse, der viser, at otte ud af ti danskere ikke kan spise en pølse uden ketchup.

Der er ingen tvivl om, at danskerne elsker pølse. Den gennemsnitlige dansker nyder den velkendte klassiker op til fem gange om måneden og hele 60 gange årligt! Pølsefans snupper gerne en pølse eller to på tankstationen, grillen eller byens pølsevogn suppleret med de tilgængelige toppings. Hvad der ikke ser ud til at være til diskussion, er saucen, pølsen dyppes i.

En ny undersøgelse iværksat af Kraft Heinz, kendt for sin ikoniske ketchup og elsket af danskere siden 1900-tallet, viser, at otte ud af 10 (82 procent) danskere ikke kan spise en pølse uden ketchup.

Faktisk går danskernes kærlighed til saucen langt ud over den populære pølsedyppelse. Data viser, at hele 95 procent af befolkningen spiser ketchup. Undersøgelsen peger også på, at den gennemsnitlige dansker næsten konsumerer otte flasker af den røde sauce hvert eneste år.

Undersøgelsen viser herudover, at:

• Når de bliver spurgt, beskriver en fjerdedel (25 procent) af respondenterne sig selv som ketchupfans og tilføjer ketchup til ’de fleste af deres måltider’.
  • Næsten to tredjedele (62 procent) bekræftede, at de ikke kan klare sig en uge uden ketchup.
  • Yderligere 41 procent spiser ketchup fra to til seks gange om ugen.

For at hylde den vanvittige, idiosynkratiske, irrationelle kærlighed, danskerne har til både den beskedne pølse og ketchup, har Heinz udviklet en unik opskrift, der giver den traditionelle hotdog et ketchupagtigt tvist.

Under navnet ”Ketchup Hotdog” er hvert eneste element i denne ekstraordinære hotdogopskrift fyldt med den umiskendelige smag af Heinz Tomatketchup.

Ved hjælp af Heinz' egne velsmagende solmodne kvalitetstomater uden kunstige farver, smagsstoffer eller konserveringsmidler er den moderne version en forbedret udgave af din hverdagshotdog og er den ultimative snack for saucefans, der elsker ketchup ... på deres ketchup.

Opskriften kommer både i en klassisk og vegetarisk version. Alle hovedingredienserne er kombineret med et tykt lag Heinz tomatketchup. Med en saftig ketchupglaseret pølse, sprød ketchup-relish, ketchupsyltede agurker og løg stegt i en sprød ketchuppanering. Alt sammen i en syrlig ketchup-brioche-gourmetbolle.

"Vores ikoniske Heinz Tomatketchup har været elsket af danskere i mere end et århundrede. Vores grundlægger, Henry J. Heinz, var besat af at gå den ekstra mil. Hans passion for kvalitet og smag lever videre i vores produkter i dag. Det er på grund af dette, at folk har dannet en ubeskrivelig kærlighed til vores umiskendelige smag", fortæller Jonas Ledberg, Managing Director hos Heinz i Norden.

"Ud fra vores undersøgelse ser det ud til, at vores sovs ikke er det eneste, danskerne har en irrationel kærlighed til. Pølsen har virkelig bestået sin prøve og er blevet en fast madfavorit både i nutidens generation og de foregående. Så hvilken bedre måde at hylde vores ketchup-superfans på end at lade dem prøve de to kombineret på en helt ny måde i denne internationale pølsemåned".

"Vores ’Ketchup Hotdog’ giver den lækre fyldige smag af Heinz tomatketchup i hvert lag, fra den første bid til den sidste mundfuld. Vi ved, at det kan virke en anelse usædvanligt for nogle, men vi kan forsikre dem om, at de aldrig har smagt noget lignende".

For dem, der vil prøve opskriften, kører Heinz en konkurrence på sine sociale mediekanaler fra onsdag den 25. oktober 2023.

Du finder opskriften på Instagram (@heinz_danmark).

Kontakter

Kontakt dani@wonderlandcomms.com eller beth@wonderlandcomms.com for mere information, high-res billeder eller ‘Ketchup Hotdog’ eksempler.

Billede af Heinz røde Ketchuphotdog
Heinz har udviklet en Heinz Ketchuphotdog for at hylde danskernes kærlighed til ketchup og pølse
Heinz Ketchuphotdog har ketchup i alle elementer
Heinz hylder danskernes kærlighed til pølser og ketchup med Heinz Ketchuphotdog
Tallerken med fem Heinx Ketchuphotdogs
Heinz Ketchuphotdogs
Billede af Heinz Ketchuphotdog, hvor alle elementer har ketchup i sig.
Heinz Ketchuphotdog
Billede af Heinz Ketchup Hotdog, der får mere ketchup på.
Speciel hotdog til Heinz ketchupelskerne

NOTER

Undersøgelsen er bestilt af Kraft Heinz og foretaget af Opinium i august 2023, der har spurgt 1.000 danskere.

OM VIRKSOMHEDEN KRAFT HEINZ

Hos The Kraft Heinz Company (Nasdaq: KHC) arbejder vi for forandring, inspireret af vores formål, Let's Make Life Delicious. Forbrugerne er i centrum for alt, hvad vi gør. Med en nettoomsætning på omkring 26 milliarder dollars i 2022, er vi forpligtet til at udvikle vores ikoniske og nye fødevare- og drikkevaremærker på globalt plan. Vi udnytter vores størrelse og forandringsparathed til at frigøre Kraft Heinz' fulde styrke på tværs af en portefølje af seks forbrugerdrevne produktplatforme. Som globale borgere er vi dedikerede til at skabe en bæredygtig, etisk indvirkning og samtidig hjælpe med at brødføde verden på sunde og ansvarlige måder. Få mere at vide om vores rejse ved at besøge www.kraftheinzcompany.com eller følg os på LinkedIn og Twitter. Læs mere om Heinz Danmark på https://www.heinz57.dk/ eller følg os på Instagram (@heinz_danmark).

Følg pressemeddelelser fra GORM x ENVISION

Flere pressemeddelelser fra GORM x ENVISION

Presseorientering - Betjenten Stefans taknemmelighed13.6.2022 15:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Til redaktionen: Betjenten Stefan Nymann blev den 18. juni 2021 påkørt og svært hjerneskadet i forbindelse med sit arbejde. Der ventes dom i sagen mod gerningsmanden om få dage. Stefans hustru Gitte har på familiernes og Stefans vegne ønsket at udtrykke taknemmelighed for den megen støtte af såvel praktisk som åndelig art, der er strømmet dem i møde i det lange forløb, der hidtil har været med behandling, genoptræning og den fortsatte kamp for et nyt liv. Indsamlingen, der fortsat er i gang på initiativ af Stefans kolleger i organisationen Thin Blue Line Danmark, har allerede slået alle rekorder, og også denne indsamling kommenterer Gitte i denne meddelelse til pressen.