3 fortsætter kundevæksten i tredje kvartal
Teleselskabet 3 fortsætter sin fremmarch blandt de danske tele- og internetkunder. Således går 3 frem med 11.000 kunder i tredje kvartal af 2023, og har nu en samlet kundebase på knap 1,6 mio. kunder. Driftsresultatet tager også et stort hop frem og stiger med 16% sammenlignet med tredje kvartal sidste år.

3’s kundefremgang bringer teleselskabet op på 1,582 mio. kunder i Danmark. En af de afgørende faktorer er teleselskabets prisvindende 5G-netværk, som er tæt på at være færdigudrullet, og derfor bringer nye typer af produkter i spil.
“Jeg er godt tilfreds med at vi går frem og måden, vi gør det på. I alle dele af huset forsøger vi at sætte os i kundernes sted. Vi gør en dyd ud af at forstå, hvad der rører på sig i markedet, og hvad det er for nogle behov, vi kan hjælpe kunderne med at løse. Det omsætter vi til produkter, der gør det endnu bedre at være kunde hos 3. Når vi går frem på så mange parametre i tredje kvartal, er det vores ultimative pejlemærke for, at vi forstår vores kunder,“ siger Regional CEO for 3 i Danmark, Sverige og Østrig Morten Christiansen.
Netop fordi 3 har udbygget sit 5G-netværk, er udgifterne til nationale roaming-omkostninger også faldet markant. Det har bl.a. medvirket til en fremgang på EBITDA på hele 16% ift. samme kvartal sidste år.
Omsætningen i tredje kvartal falder midlertidigt med 10%. Det skyldes dog, at 3 i januar introducerede et lånerouter-koncept til sit internetprodukt “Internet Til Hjemme 5G”, der har spist en del af omsætningen, forklarer Morten Christiansen:
“Ved at give kunderne muligheden for at låne en router i stedet for at købe en, har vi fjernet en stor omkostningsbarriere for kunderne. Det afspejler sig til gengæld også positivt i kundevæksten, hvor vi ser en stor vækst i antallet af internetkunder. Det koster os så noget på omsætningen at skaffe disse kunder, da vi har købt routerne i stedet for, at kunderne skal gøre det. Men vi ved, de er glade for vores internetløsninger, og derfor kan vi godt leve med en midlertidig nedgang i omsætning her og nu”, siger Morten Christiansen.
Nøgletal fra 3’s 3. kvartal af 2023 (1. juli til 30. september 2023):
-
Nye kunder: 11.000
-
Samlet kundebase: 1.582 mio. kunder
-
Omsætning: 679 mio. kr.
-
Serviceomsætning: 504 mio. kr.
-
Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 204 mio. kr.
Om regnskabstal
Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2023 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Tlf:31200202presse@3.dkOm 3
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,5 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 73 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i et Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.
3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, Hong Kong, Indonesien, Macau og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum