3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.

Med fremgangen i antallet af kunder, bringer 3 sin samlede kundebase op på 1.689 mio. kunder. Samtidig vokser 3 også på øvrige centrale parametre i perioden.
Den samlede omsætning lyder i perioden på 716 mDKK, mens serviceomsætningen stiger til 527 mDKK, sammenlignet med udgangen af sidste år. Slutteligt vokser EBITDA også, ift. første kvartal af 2024 og lander på 198 mDKK.
3’s fremgang på kundebase, omsætning, serviceomsætning og EBITDA er i årets første tre måneder især drevet af fremgang i erhvervssegmentet.
“Set i lyset af den hårde konkurrence, der eksisterer på det danske tele- og internetmarked, er jeg utrolig stolt over, at vi nu runder ti år med uafbrudt kundetilvækst, takket været vores dygtige og dedikerede medarbejdere. Det er virkelig en flot milepæl, vi har nået, og jeg vil gerne takke alle medarbejdere for den indsats, de lægger hver dag, for at nå hertil. Vi kommer rigtig godt fra start i år, og det giver os bare endnu mere blod på tanden og lyst til at udvikle de bedst mulige produkter til vores kunder,”
siger Regional CEO i 3, Morten Christiansen med henvisning til den nylige reorganisering af 3, der har udvidet Chief Operating Officer Malou Backs ansvar for 3’s kommercielle aktiviteter.
“Vores ledestjerne er altid, at vi skal gøre det, der bedst opfylder kundernes behov. Ved at lægge flere områder ind under den kommercielle del af forretningen, afkorter vi vejen fra at omsætte kundernes ønsker og behov til konkrete handlinger. Det er med til at forbedre den samlede oplevelse af at være kunde i 3. Reorganiseringen af den kommercielle afdeling skaber rigtig gode rammer for at indfri de uudnyttede potentialer, der er i markedet og at fortsætte vores positive udvikling mange år endnu,” afslutter Malou Back.
Nøgletal for 3 i første kvartal, 2025:
Nye kunder: +30.000 kunder (ift. 4. kvartal, 2024)
Samlet kundebase: 1.689. mio. kunder
Omsætning: 716 mDKK (Svarer til en vækst på 3,7% ift. 1. kvartal, 2024)
Serviceomsætning: 527 mDKK (Svarer til en vækst på 4,1% ift. 1. kvartal, 2024)
Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 198 mDKK (Svarer til en vækst på 7,4% ift. 1. kvartal, 2024)
Om regnskabstallene:
Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2024 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer (Investor AB) i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Tlf:31200202presse@3.dkOm 3
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 lancerer i samarbejde med Tryg ny forsikring til mobil og tablet26.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag går 3, i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg Affinity, i luften med en ny type forsikring, der dækker både mobil- og tablet-enheder. Det nye forsikringstilbud, 3Mobilforsikring, afløser 3Forsikring og dækker mod en bred vifte af uheld – endda også for brugte mobiler og tablets.
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum