3 Danmark

3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal

Del

I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.

3's hovedkvarter (fotograf Martin Ries)

Med fremgangen i antallet af kunder, bringer 3 sin samlede kundebase op på 1.689 mio. kunder. Samtidig vokser 3 også på øvrige centrale parametre i perioden.  

Den samlede omsætning lyder i perioden på 716 mDKK, mens serviceomsætningen stiger til 527 mDKK, sammenlignet med udgangen af sidste år. Slutteligt vokser EBITDA også, ift. første kvartal af 2024 og lander på 198 mDKK. 

3’s fremgang på kundebase, omsætning, serviceomsætning og EBITDA er i årets første tre måneder især drevet af fremgang i erhvervssegmentet. 

“Set i lyset af den hårde konkurrence, der eksisterer på det danske tele- og internetmarked, er jeg utrolig stolt over, at vi nu runder ti år med uafbrudt kundetilvækst, takket været vores dygtige og dedikerede medarbejdere. Det er virkelig en flot milepæl, vi har nået, og jeg vil gerne takke alle medarbejdere for den indsats, de lægger hver dag, for at nå hertil. Vi kommer rigtig godt fra start i år, og det giver os bare endnu mere blod på tanden og lyst til at udvikle de bedst mulige produkter til vores kunder,” 

siger Regional CEO i 3, Morten Christiansen med henvisning til den nylige reorganisering af 3, der har udvidet Chief Operating Officer Malou Backs ansvar for 3’s kommercielle aktiviteter. 

“Vores ledestjerne er altid, at vi skal gøre det, der bedst opfylder kundernes behov. Ved at lægge flere områder ind under den kommercielle del af forretningen, afkorter vi vejen fra at omsætte kundernes ønsker og behov til konkrete handlinger. Det er med til at forbedre den samlede oplevelse af at være kunde i 3. Reorganiseringen af den kommercielle afdeling skaber rigtig gode rammer for at indfri de uudnyttede potentialer, der er i markedet og at fortsætte vores positive udvikling mange år endnu,” afslutter Malou Back.

Nøgletal for 3 i første kvartal, 2025: 

Nye kunder: +30.000 kunder (ift. 4. kvartal, 2024) 

Samlet kundebase: 1.689. mio. kunder 

Omsætning: 716 mDKK (Svarer til en vækst på 3,7% ift. 1. kvartal, 2024) 

Serviceomsætning: 527 mDKK (Svarer til en vækst på 4,1% ift. 1. kvartal, 2024) 

Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 198 mDKK (Svarer til en vækst på 7,4% ift. 1. kvartal, 2024)

Om regnskabstallene:   

Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2024 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer (Investor AB) i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3. 

Nøgleord

Kontakter

Om 3

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye