G. Funder henter ny adm. dir. i egne rækker

Egil Moesgaard indtager posten som administrerende direktør for handelsvirksomheden G. Funder, der er et datterselskab i Lemvigh-Müller-koncernen.

Egil Moesgaard er ny administrerende direktør for G. Funder - men "gammel i gårde". Han har været del af handelsvirksomheden i seks år som salgschef samt som interim adm. dir. siden januar 2023.

Egil Moesgaard er allerede godt inde i sin nye rolle, da han siden 1. januar 2023 har fungeret som interim adm. dir. for G. Funder. Før det har han været salgschef i G. Funder i seks år, så han har en indgående indsigt i den virksomhed, han nu står i spidsen for.

Fra 1901 til Gazelle

G. Funder, der begyndte at producere reb med hånd- og hestekraft tilbage i 1901, forsyner i dag digitale markedspladser samt supermarkeder, byggemarkeder og boligforeninger i hele Danmark med bl.a. børster, koste, reb, rengøringsgrej, el- og vvs-produkter. Virksomheden fik Børsens Gazellepris i 2022 og er igen i 2023 udnævnt som Gazelle – og har også de kommende år ambitiøse vækstplaner.

”G. Funder er i gang med en spændende udvikling, strategien for 2025 er i støbeskeen, og der er vækstplaner indenfor forretningsområderne Boligforeninger, Dagligvarehandel, DIY og Ecommerce. Med udnævnelsen af Egil er vejen banet for, at han sammen med resten af teamet kan rykke virksomheden til ’next level’”, siger Karsten Bækgård Nielsen, bestyrelsesformand i G. Funder.

Privat bor Egil Moesgaard i Bredballe ved Vejle med sin kone og to døtre. Familien kommer oprindelig fra Sjælland, men er flyttet til Jylland på grund af muligheden i G. Funder, der ligger i Kolding.

Om Lemvigh-Müller A/S