Flemming Paasch giver livsværk videre
Fem år efter at han solgte virksomheden til fødevarekoncernen Orkla, stopper Flemming Paasch nu som administrerende direktør for Kolding-virksomheden Easyfood. Flemming Paasch vil i stedet bruge sin energi på nye iværksætter-projekter og bestyrelsesarbejde. Flemming Paasch videregiver en veldrevet forretning, der nu bliver en central del af Orkla Danmarks nye Out of Home forretningsenhed
For 23 år siden grundlagde Flemming Paasch fødevarevirksomheden Easyfood, der har specialiseret sig i convenience produkter til Out of Home-markedet - og nu mener han, at det er på tide at give roret til livsværket videre. Derfor stopper han med udgangen af 2023 som administrerende direktør. Det sker fem år efter, at han solgte virksomheden til fødevarekoncernen Orkla. Dengang købte Orkla 90 procent af aktierne, og nu afhænder Flemming Paasch de sidste 10 procent i forbindelse med sit stop.
”Det er noget, vi har forberedt et stykke tid, i virkeligheden siden Orkla overtog aktiemajoriteten for fem år siden. Dengang blev det min opgave at sikre, at Easyfoods kultur, fleksibilitet og innovation integreres ind i Orkla-koncernen. Og det har vi på plads nu,” forklarer Flemming Paasch.
”Jeg tænker på det, som da mine egne børn blev voksne og flyttede hjemmefra. Easyfood er blevet voksen, jeg har gjort, hvad jeg kan – og nu skal virksomheden stå på egne ben hos Orkla. Nu giver jeg en virksomhed videre som er i vækst, har 165 medarbejdere og en omsætning på over en halv mia. og det er jeg stolt af. Jeg glæder mig til at følge Easyfoods forsatte rejse,” tilføjer han.
Flemming Paasch træder tilbage fra Easyfood ved årsskiftet. Her vil Easyfood indtage en ny central rolle som kernen i Orklas indsats på Out of Home-markedet, et område hvor Easyfood allerede har demonstreret sin ekspertise. Easyfoods salgsdirektør Sebastian Weaver vil få en ny udvidet rolle som kommerciel direktør for hele Out of Home-området. Hans ansvarsområde vil omfatte både det eksisterende Easyfood og en række andre Orkla-produkter, der ikke produceres af Easyfood – bl.a. Beauvais, Bähncke og Naturli’.
Hos Orkla Danmark er administrerende direktør Carsten Hänel, der også er bestyrelsesformand for Easyfood, glad for det samarbejde, der har været med Flemming Paasch, siden Orkla købte Easyfood for fem år siden.
”Det har været en kæmpe fornøjelse og utroligt lærerigt at arbejde sammen med Flemming. De virksomheder, der i fremtiden tager Flemming ind i deres bestyrelser, får en fantastisk innovativ kapacitet med værdierne og holdningerne på plads. Flemming har ikke bare skabt et helt særligt selskab, der udgør en meget vigtig del af Orklas fremtidige satsning. Flemming har også en helt særlig tilgang til ledelse og innovation, som vi nu forsøger at implementere i hele vores Out of Home-indsats,” siger Carsten Hänel.
Flemming Paasch vil fremover bruge sin tid på forskellige iværksætterprojekter og bestyrelsesarbejde. Han sidder allerede i dag i bestyrelsen for fødevarevirksomhederne Løgismose, Funkisfood og Karema Foods.
For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte Flemming Paasch hos Easyfood på 76 30 87 00 eller 40 70 71 07.
Nøgleord
Kontakter
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:
Kim Ege Møller
Kommunikationsdirektør for Orkla Danmark
M:: 29387655
E: kim.ege.moeller@orkla.dk
Orkla Danmark
I Orkla Danmark producerer og markedsfører vi nogle af Danmarks mest kendte fødevarer og snacking brands og er en organisatorisk samling af Orkla Foods Danmark og Orkla Confectionery & Snacks Danmark, og Easyfood
I Orkla Danmark brænder vi for bæredygtighed, kvalitet og innovation, og det er hovedhjørnestene i vores arbejde på vores fabrikker i Kolding, Skovlund, Skælskør og Søndersø samt på hovedkontoret, der er placeret i Vallensbæk. Orkla Danmark beskæftiger ca. 630 medarbejdere. Vi er dedikerede til at skabe en inkluderende arbejdsplads, hvor mangfoldighed værdsættes, og hvor vores medarbejdere trives og udvikler sig.
Følg pressemeddelelser fra Orkla
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Orkla
Danskerne skal have hjælp til at spise mere grønt.25.9.2024 15:07:48 CEST | Pressemeddelelse
Mere end to tredjedele af danskerne vil gerne spise mere grønt, når familierne samles omkring middagsbordene. Kun få er lukkede om deres madvaner, og de fleste forventer ikke at afskaffe kød som del af menuen. Mange er nysgerrige – også kaldet plante-curious – men savner inspiration til lækre alternativer til bøffen og kødstrimlerne. Det skal smage godt. Ikke som en efterligning, men i egen ret. Og så må det ikke være alt for besværligt at tilberede. Det gør Beauvais nu noget ved. Det kendte fødevaremærke lancerer to nye økologiske produkter uden tilsætningsstoffer – grøntsagsbøffer og -strimler. Med fermenteret rug og grøntsager herunder gulerødder, rød peber, broccoli og løg får maden smag, bid og saft. Som vi forventer det af et godt måltid. De nye produkter er netop blevet tilgængelige i frysediskene i hele landet, hvor forbrugerne nu kan finde de nyeste smagsoplevelser på hylderne i deres lokale butikker. Med dem følger grønne opskrifter på let og velsmagende mad til både familier
Orkla Danmark bryder rekorder i et vanskeligt marked3.6.2024 14:45:10 CEST | Pressemeddelelse
Med en samlet vækst i omsætningen på 8,5% opnåede Orkla Danmark i 2023 den højeste samlede omsætning nogensinde. Ny strategi har fokus på vækst i kerneforretning og i fremtidens grønne fødevarer.
Sune Holm Larsen ny kommerciel direktør for Retail i Orkla Danmark15.11.2023 12:57:35 CET | Pressemeddelelse
Orkla Danmark har udnævnt Sune Holm Larsen til ny kommerciel direktør for Retail. Han tiltræder stillingen den 1. december 2023.
Nej fra Løvens Hule - men idé vandt og Orkla køber op24.10.2023 08:44:24 CEST | Pressemeddelelse
Orkla Care i Danmark køber nu en stor bid af Eace Gum - Danmarks første virksomhed der laver funktionelt tyggegummi (red: fx tyggegummi med vitaminer). Næste skridt for vækstvirksomheden er bl.a. at styrke hjemmemarkedet, manifestere brandet i Norden og lancere nye produkter til nye behov.
Orkla sælger 70 år gammelt rengøringsmærke16.10.2023 06:58:00 CEST | Pressemeddelelse
Orkla Care Danmark har netop skrevet under på salget af rengøringsmærket Rens-let til KAM Retail. Frasalget sker i kølvandet på Orklas nye koncernstruktur, hvor fokus skærpes på prioriterede kategorier.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum