Sune Holm Larsen ny kommerciel direktør for Retail i Orkla Danmark
Orkla Danmark har udnævnt Sune Holm Larsen til ny kommerciel direktør for Retail. Han tiltræder stillingen den 1. december 2023.
Sune har siden 2021 været Head of Sales i Orkla Danmarks snacking-forretning, og har tidligere arbejdet i nogle af verdens førende FMCG-virksomheder. Bl.a. er Sune tidligere landechef for Henkel, og har gennem næsten tyve år haft danske og internationale chefroller hos Elizabeth Arden, Estee Lauder Companies og L'Oréal.
”Sune har lært Orkla Danmark godt at kende siden han startede i sin nuværende stilling for godt to år siden, og han har skabt stærke resultater i vores snacking-forretning. Samtidig har Sune et stærkt internationalt udsyn, med indgående kendskab til retail landskabet i såvel Danmark og på vores eksportmarkeder. Sune vil både kunne drive, inspirere og udvikle vores forretning herhjemme og på eksportområdet,” siger CEO Carsten Hänel, Orkla Danmark.
Sune Holm Larsen, vil i sin rolle som kommerciel direktør for Retail, drive salgsudviklingen af Orkla Danmarks fødevare- og snacking-forretning. Med anerkendte brands som KiMs, Bähncke, Beauvais, Den Gamle Fabrik og Naturli'. Produkterne fra Orkla Danmark findes i op mod 90% af danskernes køkkenskabe.
”Orkla Danmark har en stærk og velfungerende salgsorganisation, der er dybt respekteret i hele branchen og hos vores internationale samarbejdspartnere. Lige nu er fødevarebranchen under et historisk konkurrencepres – det skal vi som en af de førende fødevarevirksomheder have modet til at navigere sikkert igennem. Vi har stærke mærkevarer, som skaber glæde og bidrager til en bæredygtig udvikling – noget, som de færreste kan konkurrere med,” siger Sune Holm Larsen.
Sune tiltræder sin nye stilling den 1. december 2023
Nøgleord
Kontakter
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:
Kim Ege Møller
Kommunikationschef Orkla Danmark
M: 29 38 76 55
E: kim.ege.moeller@orkla.dk
Følg pressemeddelelser fra Orkla
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Orkla
Danskerne skal have hjælp til at spise mere grønt.25.9.2024 15:07:48 CEST | Pressemeddelelse
Mere end to tredjedele af danskerne vil gerne spise mere grønt, når familierne samles omkring middagsbordene. Kun få er lukkede om deres madvaner, og de fleste forventer ikke at afskaffe kød som del af menuen. Mange er nysgerrige – også kaldet plante-curious – men savner inspiration til lækre alternativer til bøffen og kødstrimlerne. Det skal smage godt. Ikke som en efterligning, men i egen ret. Og så må det ikke være alt for besværligt at tilberede. Det gør Beauvais nu noget ved. Det kendte fødevaremærke lancerer to nye økologiske produkter uden tilsætningsstoffer – grøntsagsbøffer og -strimler. Med fermenteret rug og grøntsager herunder gulerødder, rød peber, broccoli og løg får maden smag, bid og saft. Som vi forventer det af et godt måltid. De nye produkter er netop blevet tilgængelige i frysediskene i hele landet, hvor forbrugerne nu kan finde de nyeste smagsoplevelser på hylderne i deres lokale butikker. Med dem følger grønne opskrifter på let og velsmagende mad til både familier
Orkla Danmark bryder rekorder i et vanskeligt marked3.6.2024 14:45:10 CEST | Pressemeddelelse
Med en samlet vækst i omsætningen på 8,5% opnåede Orkla Danmark i 2023 den højeste samlede omsætning nogensinde. Ny strategi har fokus på vækst i kerneforretning og i fremtidens grønne fødevarer.
Nej fra Løvens Hule - men idé vandt og Orkla køber op24.10.2023 08:44:24 CEST | Pressemeddelelse
Orkla Care i Danmark køber nu en stor bid af Eace Gum - Danmarks første virksomhed der laver funktionelt tyggegummi (red: fx tyggegummi med vitaminer). Næste skridt for vækstvirksomheden er bl.a. at styrke hjemmemarkedet, manifestere brandet i Norden og lancere nye produkter til nye behov.
Orkla sælger 70 år gammelt rengøringsmærke16.10.2023 06:58:00 CEST | Pressemeddelelse
Orkla Care Danmark har netop skrevet under på salget af rengøringsmærket Rens-let til KAM Retail. Frasalget sker i kølvandet på Orklas nye koncernstruktur, hvor fokus skærpes på prioriterede kategorier.
Flemming Paasch giver livsværk videre5.10.2023 14:48:50 CEST | Pressemeddelelse
Fem år efter at han solgte virksomheden til fødevarekoncernen Orkla, stopper Flemming Paasch nu som administrerende direktør for Kolding-virksomheden Easyfood. Flemming Paasch vil i stedet bruge sin energi på nye iværksætter-projekter og bestyrelsesarbejde. Flemming Paasch videregiver en veldrevet forretning, der nu bliver en central del af Orkla Danmarks nye Out of Home forretningsenhed
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum