Mette Schønnemann bliver global kommunikationschef for Deloitte
Navnenyt: Verdens største rådgivnings- og revisionshus, Deloitte, sætter en dansk topkommunikatør til at lede sin globale kommunikationsindsats. Mette Schønnemann, nuværende CMO i Deloitte Danmark, bliver global kommunikationschef i Deloitte fra 1. oktober.
Med over 450.000 medarbejdere er Deloitte verdens største rådgivnings- og revisionshus. Og med et væld af medlemsfirmaer er en stærk strategisk ledelse af kommunikationsindsatsen afgørende. Til at stå i spidsen for den globale kommunikation har Deloitte ansat Mette Schønnemann, som senest i rollen som CMO har haft det tværgående ansvar for brand, marketing og kommunikation i Deloittes danske medlemsfirma.
Mette Schønnemann tiltræder den internationale stilling ved månedsskiftet og ser frem til at kaste sig over de nye udfordringer.
”Som global kommunikationschef får jeg mulighed for at udvikle Deloittes globale kommunikationsagenda på bæredygtighed, teknologi og samfundsansvar. Det bliver ikke større. Det betyder, at jeg kan fortsætte det meningsfulde arbejde med et af verdens stærkeste brands i samarbejde med superdygtige brand-, marketing- og kommunikationskolleger fra hele verden,” siger den tiltrædende globale kommunikationschef, Mette Schønnemann.
Hjemme på de nordlige breddegrader vækker jobskiftet begejstring. I årene som CEO for Deloitte Danmark nød Anders Dons godt af Mette Schønnemanns strategiske tæft og rådgivningsevner.
”Mette Schønnemann har gjort det fremragende på kommunikationsagendaen i Danmark. Det er naturligvis bemærket hos Deloitte internationalt, hvorfor vi er superstolte over, at hun kommer til at lede den globale kommunikation fremover. Det er Mette Schønnemanns dedikation og vedholdenhed, som har fået Deloitte Danmark til at træde op på scenen som samfundsdebattør. I rollen som global kommunikationschef har vi med Mette Schønnemann fået en stærk stemme fra de nordiske lande, og jeg ønsker hende alt godt på den globale scene,” siger nordisk CEO i Deloitte Anders Dons.
Kommunikationsfaglighed i verdensklasse
Deloittes nye globale kommunikationschef har et cv udover det sædvanlige. Med en master i international markedskommunikation har Mette Schønnemann over 20 års erfaring i faget.
Foruden de seneste syv år først som kommunikationschef og siden som CMO i Deloitte Danmark, herunder med ledende roller i Deloittes nordiske og europæiske kommunikationsnetværk, har Mette Schønnemann tidligere været hos Microsoft som PR-ansvarlig. Hun har også arbejdet som presse- og kommunikationskonsulent på bureauer i London og København samt boet i San Fransisco, Spanien og Sydney.
Kommunikation er et felt i konstant udvikling, og det er Mette Schønnemann også. Hun har netop gennemført CBS’ bestyrelsesuddannelse og er certificeret coach.
Mette Schønnemann er 48 år og bor i Hørsholm med sin mand, deres to teenagere og retrieveren Bobo. I sin fritid nyder Mette Schønnemann rejser med familien – fra safari i Afrika til skiferier og somre i Sydfrankrig. Også musikoplevelser betyder meget for Mette Schønnemann, som hvert år er på Smukfest og til et væld af koncerter. Hun er blandt de sidste ejere af en cd-afspiller i bilen med det primære formål at spille Coldplays albums på repeat som lydtæppe på enhver køretur.
Nøgleord
Kontakter
Anne Rosa SimonsenPresse- og kommunikationschef
Tlf:+45 20 63 31 33ansimonsen@deloitte.dkFølg pressemeddelelser fra Deloitte
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Deloitte
Kraka og Deloitte: Fjern barriererne og slip Danmarks talentreserve fri25.1.2024 06:10:00 CET | Pressemeddelelse
I dag udkommer en ny Small Great Nation-rapport om de store potentialer for talentudfoldelse, der stadig er uforløst i Danmark. Kraka og Deloitte står bag rapporten, som opfordrer til, at vi som nation gør mere for at udvikle og tiltrække talent.
Deloitte ansætter rektor fra CBS som ny talentleder24.11.2023 13:30:00 CET | Pressemeddelelse
Navnenyt: Danmarks største rådgivnings- og revisionshus Deloitte sigter efter at blive erhvervslivets førende talentudvikler. Til at realisere ambitionen ansætter Deloitte Nikolaj Malchow-Møller som talentleder og del af topledelsen fra det nye år.
Flere danskere scroller i stedet for at sove23.11.2023 06:23:52 CET | Pressemeddelelse
Deloitte er klar med nye indsigter i danskernes digitale forbrugervaner. Siden sidste måling er udviklingen gået i retning af mere skærmtid og mindre søvn. Vi streamer mere, men betaler mindre. Vi stoler på AI, men eksponeres oftere for fake news. Der er bevægelser i vores digitale forbrugsmønstre, og brancheleder Frederik Behnk udpeger her de vigtigste tendenser.
Gæstebølge ruller ind over hotel- og restaurationsbranchen8.11.2023 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Danskerne tager igen for sig af retterne på landets restauranter, mens nye hoteller skyder op og turisterne vender tilbage i stor stil. Det giver rekordhøj omsætning og fortjeneste i branchen, viser Deloittes nye hotel- og restaurationsanalyse. Men konkurrencen intensiveres, siger brancheleder Claus Jorch Andersen.
En investering i fremtiden: Deloittes årsregnskab viser solide resultater4.10.2023 09:20:47 CEST | Pressemeddelelse
Deloitte leverer et solidt regnskab trods et år præget af geopolitisk usikkerhed, inflation og stigende energipriser. Med en ny CEO for bordenden går Danmarks største rådgivnings- og revisionshus nu efter at blive førende inden for livslang læring og talentudvikling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum