Mette Schønnemann bliver global kommunikationschef for Deloitte

Navnenyt: Verdens største rådgivnings- og revisionshus, Deloitte, sætter en dansk topkommunikatør til at lede sin globale kommunikationsindsats. Mette Schønnemann, nuværende CMO i Deloitte Danmark, bliver global kommunikationschef i Deloitte fra 1. oktober.

Portrætfoto af Mette Schønnemann foran et vindue
Mette Schønnemann, Deloitte

Med over 450.000 medarbejdere er Deloitte verdens største rådgivnings- og revisionshus. Og med et væld af medlemsfirmaer er en stærk strategisk ledelse af kommunikationsindsatsen afgørende. Til at stå i spidsen for den globale kommunikation har Deloitte ansat Mette Schønnemann, som senest i rollen som CMO har haft det tværgående ansvar for brand, marketing og kommunikation i Deloittes danske medlemsfirma.

Mette Schønnemann tiltræder den internationale stilling ved månedsskiftet og ser frem til at kaste sig over de nye udfordringer.

”Som global kommunikationschef får jeg mulighed for at udvikle Deloittes globale kommunikationsagenda på bæredygtighed, teknologi og samfundsansvar. Det bliver ikke større. Det betyder, at jeg kan fortsætte det meningsfulde arbejde med et af verdens stærkeste brands i samarbejde med superdygtige brand-, marketing- og kommunikationskolleger fra hele verden,” siger den tiltrædende globale kommunikationschef, Mette Schønnemann.

Hjemme på de nordlige breddegrader vækker jobskiftet begejstring. I årene som CEO for Deloitte Danmark nød Anders Dons godt af Mette Schønnemanns strategiske tæft og rådgivningsevner.

”Mette Schønnemann har gjort det fremragende på kommunikationsagendaen i Danmark. Det er naturligvis bemærket hos Deloitte internationalt, hvorfor vi er superstolte over, at hun kommer til at lede den globale kommunikation fremover. Det er Mette Schønnemanns dedikation og vedholdenhed, som har fået Deloitte Danmark til at træde op på scenen som samfundsdebattør. I rollen som global kommunikationschef har vi med Mette Schønnemann fået en stærk stemme fra de nordiske lande, og jeg ønsker hende alt godt på den globale scene,” siger nordisk CEO i Deloitte Anders Dons.

Kommunikationsfaglighed i verdensklasse

Deloittes nye globale kommunikationschef har et cv udover det sædvanlige. Med en master i international markedskommunikation har Mette Schønnemann over 20 års erfaring i faget.

Foruden de seneste syv år først som kommunikationschef og siden som CMO i Deloitte Danmark, herunder med ledende roller i Deloittes nordiske og europæiske kommunikationsnetværk, har Mette Schønnemann tidligere været hos Microsoft som PR-ansvarlig. Hun har også arbejdet som presse- og kommunikationskonsulent på bureauer i London og København samt boet i San Fransisco, Spanien og Sydney.

Kommunikation er et felt i konstant udvikling, og det er Mette Schønnemann også. Hun har netop gennemført CBS’ bestyrelsesuddannelse og er certificeret coach.

Mette Schønnemann er 48 år og bor i Hørsholm med sin mand, deres to teenagere og retrieveren Bobo. I sin fritid nyder Mette Schønnemann rejser med familien – fra safari i Afrika til skiferier og somre i Sydfrankrig. Også musikoplevelser betyder meget for Mette Schønnemann, som hvert år er på Smukfest og til et væld af koncerter. Hun er blandt de sidste ejere af en cd-afspiller i bilen med det primære formål at spille Coldplays albums på repeat som lydtæppe på enhver køretur.