Nu kan danske virksomheder samle lønudbetaling til internationale og amerikanske medarbejdere på én platform
Den internationale HR- og rekrutteringsplatform, Deel, udruller nu Payroll Connect. Det betyder, at virksomheder, der har medarbejdere i blandt andet USA, får mulighed for at samle alle lønudbetalinger på Deels platform. Det gælder også lønudbetalinger fra lokale leverandører.
I dag har flere og flere virksomheder medarbejdere fordelt over hele kloden. I 2021 havde danske virksomheder tilsammen lidt over 15.000 datterselskaber i udlandet, mens der i 2019 var 882 danske datterselskaber i USA. Det tal steg med 99 fra 2019 til 2021. Med en global arbejdsstyrke er det en udfordring for mange virksomheder at ansætte, betale og styre deres teams under et samlet HR- og lønningssystem og samtidig sikre overensstemmelse med gældende lovgivning, og det kan kræve alt fra 6 og helt op til 20 forskellige HR-systemer. Den udfordring har Deel en løsning på.
Deel samler flere HR-systemer under ét
Deel introducerer Payroll Connect med endnu mere fleksibilitet, så virksomheder kan samle alle lønudbetalinger på Deels platform. Helt konkret får man mulighed for at samle alle lønudbetalingsdata i en standardiseret brutto til netto-rapport, der giver et ensartet og strømlinet overblik over lønudbetalinger fra både Deel og lokale leverandører i den ønskede valuta. På den måde har det aldrig været nemmere at holde overblik over globale lønudbetalinger.
”Der ligger en stor opgave for danske virksomheder ift. hele tiden at holde sig compliant med gældende lovgivning på tværs af landegrænser. Med Payroll Connect har den opgave aldrig været nemmere. Når virksomheder samkører alle lønudbetalinger på Deels platform sikrer vores juridiske eksperter, at den gældende lovgivning for hvert land er overholdt. Så i stedet for at bruge unødig tid på juridiske praktikaliteter, kan virksomhederne fokusere på at drive forretning og udnytte markedspotentialet i udlandet,” siger Nicolai Dam Hansen, Regional Lead hos Deel i Danmark.
Deel tilbyder udover global payroll også muligheden for at rekruttere remote arbejdskraft gennem deres platform. Deel forenkler alle aspekter af styringen af et globalt team, fra kultur og onboarding til visum og compliance. Deel blev etableret i april 2019 og åbnede kontor i Danmark sidste år. Globalt er Deel til stede i mere end 150 lande og har mere end 20.000 globale virksomhedskunder. Deel Danmark har p.t. mere end 150 danske kunder.
Læs mere om Deels internationale løsninger her.
Nøgleord
Kontakter
Rikke Rose Kjær BendtsenGrey Public på vegne af Deel Danmark
rikke.bendtsen@grey.comOm Deel
Deel er en førende global HR- og lønningsløsning, der forbinder talenter og virksomheder over hele verden. Deel udstyrer lokale teams med de værktøjer, funktioner og vejledninger, der er nødvendige for at ansætte og lede et globalt team. Deels platform tilbyder en samlet pakke af lønsystem, HR-ydelser og juridiske eksperter, der gør det nemmere for virksomheder og teams at arbejde sammen på tværs af landegrænser.
Ved hjælp af en teknologidrevet selvhjælpsproces kan Deels kunder nemt ansætte nye medarbejdere fra over 150 lande på få minutter i overensstemmelse med lokal lovgivning. Deel har ansat mere end 250 lokale juridiske-, revisions-, skatte- og mobilitetspartnere, der gør det muligt for virksomheder at udarbejde og underskrive lokale ansættelseskontrakter i overensstemmelse med lokale regulativer. Det gøres nemt gennem et virtuelt bibliotek, og det er muligt at betale lokale teams i flere end 120 forskellige valutaer.
Deel blev grundlagt i 2019 af Alex Bouaziz og Shuo Wang, der ønskede at løse et aktuelt problem, de så blandt deres venner. På grund af udfordringer med visum og lokal lovgivning kunne de ikke kunne få de velbetalte jobs i udlandet, de havde kompetencerne til. Som en løsning på den udfordring startede Alex og Shuo Deel. I dag opererer Deel i over 150 lande. Læs mere om Deel her.
Følg pressemeddelelser fra Deel Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Deel Danmark
Deel og Carta går sammen15.5.2024 15:10:39 CEST | Pressemeddelelse
Nyt samarbejde mellem to af verdens største HR-aktører kobler Deels globale lønudbetalingsplatform med Cartas globale equity-håndteringsplatform.
Deel går shop-amok i HR-markedet og når DKK 3.5 milliarder5.3.2024 10:28:15 CET | Pressemeddelelse
Deel opkøber to globale HR-virksomheder inden for payroll og AI på blot to uger for at blive verdens største udbyder inden for integrerede HR-løsninger. Samtidig når Deel knap DKK 3.5 milliarder i ARR for 2023 – en stigning på knap DKK 2 milliarder ARR siden 2022. Deel vokser stødt i Danmark og har nu mere end 100 kunder.
Ny rapport: Jagtsæsonen efter IT-medarbejdere varer hele året26.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske virksomheder tørster efter IT-medarbejdere, og mange supplerer medarbejderstaben med udenlandsk remote-arbejdskraft. Danske IT-medarbejdere kan vælge og vrage, for internationale virksomheder har også et godt øje til danske IT-kompetencer, og tilbyder jobs, der kan leveres hjemmefra.
Deel og Slack går sammen om AI-løsning til HR-eksperter21.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
HR-platformen Deel og samarbejdsplatformen Slack sætter strøm til ny AI-løsning, der skal lette livet for danske HR-ansatte til - hurtigt og nemt - at få svar på lokalt arbejdsmarkedslovgivning i flere end 150 lande.
Deel lancerer Compliance Hub: Det har aldrig været nemmere for virksomheder at sikre compliance7.12.2023 13:52:50 CET | Pressemeddelelse
Den globale HR- og rekrutteringsplatform, Deel, har lanceret en samlet platform og one-stop-shop med alt, der har at gøre med compliance. I dag bruger virksomheder mange penge på at sikre compliance hele vejen rundt. Gennem Compliance Hub kan virksomheder holde fingeren på pulsen med nem adgang til seneste lovgivning, risikoadvarsler, rådgivning og medarbejderklassificering.