Emirates udvider muligheden for at forudbestille måltider til endnu flere ruter og mindsker madspild

Del

Efter en succesfuld lancering af forudbestilte måltider ombord på britiske ruter, udvides servicen nu til en række ruter til og fra europæiske byer samt på ruterne til og fra Seychellerne og Mauritius. Servicen tilbydes allerede i denne uge til rejsende fra Københavns lufthavn til Dubai og retur på ruterne EK 151 og EK 152 – det sker fra 3. oktober 2023.

Den populære service, der indtil videre gælder rejsende på Business Class, vil desuden blive rullet ud på endnu flere globale ruter i de kommende måneder. Servicen giver mulighed for, at man kan forudbestille sit måltid ombord fra 14 dage før og helt frem til 24 timer før flyafgang.  På den måde er man som rejsende sikker på at få sin foretrukne ret serveret, og samtidig er man med til at mindske madspild, når luftfartsselskabet ellers skal have rigeligt af alle menuer med ombord.

Emirates.com og via Emirates-appen kan man se menuen for sin kommende rejse fra 14 dage før afgang og vælge præcis, hvad man har lyst til at sætte tænderne i. Ombord på flyet benytter kabinepersonalet tablets til at sørge for, at passagerer der har forudbestilt, får deres favoritret serveret.

Emirates Business Class tilbyder et stort udvalg af retter omhyggeligt tilberedt af selskabets kokke fx pandekager med chokolade, hasselnødder og abrikoskompot til morgenmad, oksemørbrad med timiansauce, stegte kartoffelbåde og dampede grøntsager til frokost eller pandestegt laks med safrancrème, blancherede grønne bønner, braiseret rødbede og polenta med forårsløg til aftensmad.

Forudbestilling af måltider er endnu en service hos Emirates, der er afledt af selskabets fokus på at implementere digitale løsninger. Kunstig intelligens bidrager tilmed til at sikre, at de indsamlede data også optimerer planlægningen af menuernes sammensætning og et optimalt udvalg af mad ombord på hvert fly for mindst mulig madspild. 

null

Nye digitale løsninger er et strategisk fokus hos Emirates. Den nye mulighed for forudbestilling af måltider suppleres af andre digitale services, der allerede er implementeret:

  • Check-in via selskabets hjemmeside og app
  • Digitalt boardingkort
  • Fuldt overblik over rejseplan på app
  • Digitalt menukort
  • Nem tilmelding til Skywards og straksadgang til gratis Wi-Fi ombord
  • Vælg film og sammensæt playlister til Emirates' ice-underholdningssystem hjemmefra
null
null

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra Emirates

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Emirates

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye