Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

Dansk Retursystem åbner en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved og inviterer til åbningsfest lørdag den 9. september kl. 10.00. Men kan man ikke vente med at pante, er den åben allerede fra 6. september kl. 10.00.

Dansk Retursystem åbner en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved og inviterer til åbningsfest lørdag den 9. september kl. 10.00. Illustration: Dansk Retursystem Billedet må bruges i forbindelse med omtale af Næstved mini pantstation

Snart kan du læsse bilen med både gamle havemøbler, den ødelagte computerskærm og alle dine dåser og flasker med pant, når du kører mod genbrugspladsen i Næstved. 6. september åbner Dansk Retursystem nemlig en mini-pantstation lige ved siden af, så du kan komme af med dine flasker og dåser med pant, når du alligevel skal på genbrugspladsen.

Mini-pantstationen består af to dele: En stor sluse til aflevering af dåser og plastikflasker, og en traditionel, men hurtig, flaskeautomat til glasflasker. Det er derfor en god idé at sortere glasflasker for sig, inden man kører hjemmefra.

Den model kender mange i Næstved allerede, da det er samme model, flere supermarkeder har. Dansk Retursystem vil derfor undersøge, om modellen også fungere sammen med en genbrugsplads.

”Vi vil gerne teste, om denne model fungerer tæt på en genbrugsplads, så brugerne kan tage flasker og dåser med, når de skal på genbrugspladsen, og så aflevere dem i vores mini-pantstation. Næstved er valgt, fordi mange borgere i Næstved kender modellen i forvejen”, siger Jesper Larsen, driftsdirektør i Dansk Retursystem.

Henrik Bro Andersen, der er teamleder hos AffaldPlus, ser frem til at få Dansk Retursystem som nabo:

”Det giver god mening at have to genbrugsvirksomheder så tæt på hinanden, og det gør det let for vores brugere, som kan tage det hele med, når de rydder op og kører på genbrugspladsen”, siger Henrik Bro Andersen.

For at fejre det kommende naboskab tilbyder PlusByg 50% rabat til alle kunder i butikken til åbningsfesten lørdag den 9. september, og Dansk Retursystem giver en hotdog og vand til de første 200 gæster. Åbningsfesten begynder kl. 10.00 på Fiskerhusvej 25 i Næstved.

Flere informationer og aftaler om interview på tlf: 30 67 13 90.