3 fortsætter positiv vækst og tiltrækker 12.000 nye kunder

Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER kommer ud af andet kvartal i 2022 med et tilfredsstillende resultat, der er præget af en let fremgang. Samtidig fortsætter teleselskabet den positive tendens om stigende vækst af kundegrundlaget fra første kvartal.
12.000 flere kunder er der sammenlagt landets hos teleselskabet 3 og søsterselskabet OISTER i andet kvartal af 2022. Den samlede kundebase er nu oppe på 1.518.000.
Dermed fortsætter teleselskabet den positive vækst af kundegrundlaget fra første kvartal, hvor der blandt andet kom 16.000 flere kunder til.
”Vi er glade for, at de positive takter fra første kvartal fortsætter ind i andet kvartal af 2022. Vi kan helt sikkert mærke, at danskerne har fået rejselysten igen, og det har øget interessen for vores kerneprodukt 3LikeHome. Derfor har vi bl.a. skruet ekstra op for datamængderne i EU, så 3’s kunder nemt kan bruge data, især i en tid hvor det er vigtigere end nogensinde før at kunne holde sig orienteret på farten", siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark og fortsætter:
”Der er ingen tvivl om, at vi agerer i en verden, hvor der er mange udefrakommende faktorer, der påvirker vores resultat. Med det i mente er resultatet ved for andet kvartal tilfredsstillende. Det er vigtigt, at vi fortsætter arbejdet med at videreudvikle vores produkter og tjenester, så vi stadig tiltrækker flere kunder og fortsætter fremgangen fra det første halvår af 2022.”
I andet kvartal af 2022 omsatte 3 for 700 mio. kr., hvoraf de 472 mio. kr. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 172 mio. kr., som er påvirket af højere el-omkostninger.
Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i andet kvartal af 2022 (1. april til 30. juni)[1]:
- Nye kunder: 12.000
- Samlet kundebase: 1.518.000
- Omsætning: 700 mio. kr.
- Serviceomsætning: 472 mio. kr.
- Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 172 mio. kr.
[1] Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2022 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggører i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og internet via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 73 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum