Den danske telebranche donerer 20.000 SIM-kort til flygtninge

Tusinder af flygtninge vil i de næste uger ankomme til Danmark. For at bidrage med en lille hjælp i den kritiske situation er 3 gået sammen med telebranchens tre andre store selskaber YouSee, Telia, Telenor om at donere i alt 20.000 SIM-kort til Røde Kors og til uddeling til flygtninge i kommunerne.
Når man som flygtning ankommer til Danmark, er nogle af de mange udfordringer, man møder, at kunne orientere sig i det danske samfund – fx være i dialog med myndigheder, læge og andre medflygtninge – samt bevare forbindelsen med familie og venner i hjemlandet. For at hjælpe flygtningene i den første tid, går 3 derfor sammen med Danmarks tre andre store mobilselskaber om at donere 20.000 SIM-kort til uddeling i Røde Kors’ danske netværk og i kommunerne.
Donationen finder sted fra uge 12, hvor SIM-kortene løbende vil blive uddelt i Røde Kors modtagecentre og asylcentre. For at sikre, at SIM-kortene kommer til størst mulig gavn, vil de også blive uddelt i samarbejde med kommuner, der har direkte og tæt kontakt til de flygtninge, der allerede er ankommet til Danmark.
”Befolkningen i Danmark er enormt engageret i at hjælpe i denne helt ekstraordinære situation. Og det er vi også i telebranchen. I erkendelse af, at vi er stærkere sammen, er jeg særligt glad for, at vi har kunnet samle de største mobiloperatører om dette initiativ, som med kommunernes og Røde Kors’ uvurderlige hjælp forhåbentligt kan gøre en forskel for dem, der i disse dage kommer til Danmark,” siger Jakob Willer, Direktør for brancheforeningen Teleindustrien.
Røde Kors siger om initiativet: ”Hos Røde Kors er vi glade for at modtage en så stor donation af SIM-kort, som fra dag ét vil være til hjælp for modtagerne. Som nyankommen til landet er der rigtigt meget, der er nyt, og enhver hjælp til at lette kontakten med familie, venner og pårørende, der kan være spredt over det meste af Europa, er afgørende,” siger leder af Røde Kors’ migrations- og flygtningeindsats, Niels Svankjær Christiansen.
Fakta om initiativet
- Hvert af de fire store mobilselskaber YouSee, Telia, Telenor og 3 donerer 5.000 SIM-kort
- Den samlede donation er dermed på 20.000 SIM-kort
- Vilkår og forbrugsgrænser på SIM-kortene varierer, men med et fælles fokus på frit forbrug af tale/sms i Danmark, en stor datapakke og muligheden for kontakt til EU og Ukraine
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G, 4G+ og 5G mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 73 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum