3 og Lunar rusker op i banksektoren

Den 100 % digitale bank Lunar blev grundlagt i 2015 med det formål at gøre det nemt og overskueligt at få overblik over sin økonomi. Og fra i dag kan kunder hos 3 få 40 % rabat på seks måneders Lunar Premium.
Med Lunar Premium får man op til tre konti og Visa-kort, global rejse- og baggageforsikring, virtuelle engangskort som en sikkerhedsforanstaltning ved nethandel og ingen transaktions- eller hævegebyrer i udlandet. Og så får man med Lunar Premium adgang til funktionen abonnementsoverblik, som indtil videre har hjulpet Lunar-brugerne med at finde og opsige abonnementer for over 1.000.000 kr. Abonnementer, som de måske havde glemt, de havde, men alligevel betalte til hver måned. Lunar Premium koster normalt 69 kr. om måneden.
”Udfordrermentaliteten er stadig en stor del af 3’s DNA, og derfor har vi stor respekt for de nye virksomheder, som sparker døren ind til en støvet branche og udfordrer de etablerede spillere med et benhårdt fokus på innovation, gennemsigtighed og brugervenlighed. Vi ved af erfaring, at vores kunder sætter pris på den tilgang, og derfor giver det rigtig god mening at eksponere dem for virksomheder som Lunar med en lignende kultur,” siger Frederik Grønlund Scholten, der er Head of Marketing & Proposition hos 3.
Rykker ved status quo
Samarbejdet med Lunar kommer i forlængelse af forårets lancering af samarbejdet mellem 3 og den app-baserede el-leverandør Barry. Både Lunar og Barry er eksempler på digitale og nytænkende virksomheder, der lige nu skyder op i en række etablerede brancher, hvor de rykker ved status quo. Det støtter 3 op om ved at indgå samarbejder, som bringer de nye brancheudfordrere i spil over for selskabets kunder.
“Vi synes, matchet med 3 er supergodt, for Lunars brugere vil gerne have mere ud af deres penge, smartere digitale løsninger og ekstra fordele. Vi glæder os til at vise 3’s kunder, hvordan de kan få en helt anderledes bankoplevelse med Lunar og styre pengene på en bedre måde,” siger Signe Valeur Bodholt, marketingdirektør i Lunar.
Lunar fik i august 2019 som den første fintech-virksomhed i Danmark en banklicens og har i dag mere end 200.000 kunder i Norden. Lunars app er desuden kåret som den bedste danske bank-app med brugervenlige features, som giver overblik og gør det nemt at sætte mål for sit forbrug og opsparing.
Fakta om Lunar hos 3
- Med Lunar kan 3’s privatkunder få rabat på Lunar Premium, som bl.a. giver op til tre konti og Visa-kort, rejseforsikring, virtuelle engangskort som en sikkerhedsforanstaltning ved nethandel og ingen transaktions- eller hævegebyrer i udlandet.
- Privatkunder hos 3 får 40 % rabat på de første seks måneders Lunar Premium. Herefter koster Lunar Premium 69 kr. om måneden. Der er ingen binding.
- Alle kan blive kunder hos Lunar, og det kræver ikke, at man opsiger sin nuværende bank.
- Læs mere på www.3.dk/lunar, hvor der også findes en guide til at tilmelde sig Lunar
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 66 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 tager endnu et kvartal med vækst i kundebasen17.7.2025 08:30:35 CEST | Pressemeddelelse
Der er fortsat fremgang hos 3, hvor det i andet kvartal af 2025 er lykkedes at hente ca. 31.000 nye kunder. Det bringer 3’s samlede kundebase op på 1,720 mio. kunder.
3 går ind i markedet for internet til boligforeninger i samarbejde med iFiber1.7.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
I samarbejde med iFiber, der er leverandør af internetløsninger til boligforeninger landet over, går 3 nu ind i ny del af internetmarkedet. Sammen vil de ramme de mindre boligforeninger.
3 lancerer i samarbejde med Tryg ny forsikring til mobil og tablet26.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag går 3, i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg Affinity, i luften med en ny type forsikring, der dækker både mobil- og tablet-enheder. Det nye forsikringstilbud, 3Mobilforsikring, afløser 3Forsikring og dækker mod en bred vifte af uheld – endda også for brugte mobiler og tablets.
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum