3 tager endnu et kvartal med vækst i kundebasen
Der er fortsat fremgang hos 3, hvor det i andet kvartal af 2025 er lykkedes at hente ca. 31.000 nye kunder. Det bringer 3’s samlede kundebase op på 1,720 mio. kunder.

I første kvartal kunne 3 fejre ti år med uafbrudt kundevækst, men ved udgangen af første halvår af 2025 runder 3 endnu en milepæl, da selskabet for første gang runder mere end 1,7 mio. kunder.
Den fortsatte vækst skyldes ifølge Regional CEO, Morten Christiansen, at der er blevet arbejdet intensivt med en række kundevendte initiativer i løbet af andet kvartal, der har styrket både 3’s brand og produktportefølje til både privat- og erhvervskunder.
”I andet kvartal har vi søsat en række indsatser, der har bidraget til kundevæksten i både privat- og erhvervssegmentet. Vi har bl.a. lanceret en forbedret forsikring til mobil og tablets, styrket udlandsdækningen med tilføjelser af nye lande i 3LikeHome, gået ind i markedet for internet til boligforeninger og indgået et stærkt partnerskab om skræddersyede IT-sikkerhedsløsninger til virksomheder. Vi arbejder hele tiden med at forbedre vores tilbud til kunderne, og det viser sig også i kundevækst og omsætning”, siger Morten Christiansen.
I kvartalsregnskabet er der således økonomisk fremgang over hele linjen, men det er specielt erhvervssegmentet, der sætter skub i sejlene, fortæller Malou Back, Chief Operating Officer i 3.
”Vores omsætning går frem og skyldes i høj grad høj vækst i erhvervssegmentet. Vi har tidligt set, at der for 3 er et stort vækstpotentiale her. Vi har været gode til at finde måder at realisere det på med en række nøje udvalgte initiativer. Erhvervssegmentet har ændret sig hurtigt det seneste års tid, hvor vi oplever stigende interesse i løsninger, der integrerer netværk og sikkerhed, og det har vi kunnet levere på. Det giver os bare endnu mere mod på at innovere i dette segment.”
Nøgletal for 3 i andet kvartal, 2025:
Nye kunder: +31.000 kunder (ift. 1. kvartal, 2025)
Samlet kundebase: 1,720 mio. kunder
Omsætning: 717 mDKK (Svarer til en vækst på 7,1% ift. 2. kvartal, 2024)
Serviceomsætning: 535 mDKK (Svarer til en vækst på 4,8% ift. 2. kvartal 2024)
Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 198 mDKK (Svarer til en vækst på 2,0% ift. 2. kvartal 2024)
Om regnskabstallene:
Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2025 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer (Investor AB) i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Tlf:31200202presse@3.dkKundeservice
Tlf:70313313Om 3
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,7 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i mere end 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 går ind i markedet for internet til boligforeninger i samarbejde med iFiber1.7.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
I samarbejde med iFiber, der er leverandør af internetløsninger til boligforeninger landet over, går 3 nu ind i ny del af internetmarkedet. Sammen vil de ramme de mindre boligforeninger.
3 lancerer i samarbejde med Tryg ny forsikring til mobil og tablet26.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag går 3, i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg Affinity, i luften med en ny type forsikring, der dækker både mobil- og tablet-enheder. Det nye forsikringstilbud, 3Mobilforsikring, afløser 3Forsikring og dækker mod en bred vifte af uheld – endda også for brugte mobiler og tablets.
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum