Fynboerne holder igen med digitale lommepenge

Danskerne brugte ifølge en rapport fra DIBS til sammen 20 milliarder kroner sidste år på online tjenester og abonnementer, som underholder os og sparer tid og bøvl i hverdagen. Og netop fordi det er blevet så nemt at trykke ’køb’ på sin smartphone, mister mange overblikket over familiens digitale forbrug.
Derfor har teleselskabet 3 lanceret konceptet 3Betaling, som giver kunderne mulighed for at samle alle familiens køb via Apple, Google og Microsoft på deres telefonregning. Det har givet helt nye muligheder for at få overblik over de digitale indkøb.
”Det kan være svært at holde styr på, hvor mange forskellige småbeløb, man løbende får givet sine unger lov til at bruge på apps, film og spil – eller hvor meget man selv får brugt i løbet af en måned. Derfor har mange af vores kunder, både med og uden børn, efterspurgt større overblik,” siger David Elsass, der er direktør for privatmarkedet hos 3.
Digitale lommepenge sætter grænse for forbruget
Hos 3 kan man sætte en saldokontrol, f.eks. til børn, som gælder på tværs af tjenester. Saldokontrollen fungerer som en slags digital lommepengepulje, som angiver en grænse for, hvad man må bruge pr. måned på sin telefonregning samt spil til Xbox, tilkøb i en app eller noget helt fjerde.
Og her viser en ny opgørelse fra 3, at østjyderne, der benytter 3Betaling, har den højeste forbrugsgrænse pr. husstand og dermed giver flest digitale lommepenge, mens fynboerne giver færrest. Faktisk har de østjyske husstande en gennemsnitlig forbrugsgrænse på 815 kr., som er mere end dobbelt så høj som fynboernes, der i gennemsnit ligger på 403 kr. pr. husstand.
”Fynboerne har placeret sig solidt i bunden, når vi gør den gennemsnitlige saldokontrol op – muligvis fordi de er mest bevidste om at holde igen med forbruget. Men i takt med at det digitale forbrug stiger over hele landet, håber jeg, at endnu flere af vores kunder vil gøre brug af den her løsning til at bevare overblikket,” afslutter David Elsass.
Her får de flest digitale lommepenge
- Østjylland: 815 kr. pr. husstand
- Nordjylland: 783 kr. pr. husstand
- Sønderjylland: 742 kr. pr. husstand
- Storkøbenhavn: 631 kr. pr. husstand
- Nordsjælland og Bornholm: 628 kr. pr. husstand
- Sjælland (resten): 620 kr. pr. husstand
- Vestjylland: 617 kr. pr. husstand
- København: 458 kr. pr. husstand
- Fyn: 403 kr. pr. husstand
Opgørelsen dækker et gennemsnit af kunder hos 3 i de enkelte landsdele, som benytter 3Betaling.
Det er gratis at tilmelde sig 3Betaling. Se mere på https://www.3.dk/abonnementer/fordele/3betaling/
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder

Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 63 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
Her tog danskerne hen i vinterferien27.2.2025 05:32:00 CET | Pressemeddelelse
Skolernes vinterferie i uge syv og otte er netop overstået. En intern opgørelse fra 3 viser, at 3’s kunder i al fald har udnyttet ferien til både at sætte kursen mod Europas skiløjper men også længere væk mod varmere himmelstrøg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum