3 sætter fuldt blus på Roskilde Festival
Når flere end 130.000 mennesker fra i morgen indtager Roskilde Festival, vil luften summe af mobiltelefoner, der som aldrig før tager billeder og video og deler oplevelsen på de sociale medier. 3 forventer, at selskabets kunder slår sidste års rekord i dataforbrug på Roskilde Festival med flere længder. I 2014 brugte 3’s kunder næsten 17 TB data i løbet af festivalen. Det svarer til streaming af film på Netflix i 315 døgn eller streaming af musik på Spotify i 45 år. Det astronomiske forbrug stiller høje krav til det mobile netværk – og derfor sørger 3 igen i år for at skrue endnu højere op for netværket.
Større skærme bruger mere data
”Vores kunder er klart overrepræsenteret på Roskilde Festival, og derfor sætter vi en ære i at give dem en god mobiloplevelse på festivalen. 3’s kunder er danmarksmestre i dataforbrug, og vi ved, at de også på festival streamer løs på deres mobiltelefoner, som får større og større skærme. Og dét er med til at udfordre netværket på Roskilde Festival. Vi har derfor styrket netværket i år med forhøjet kapacitet. Ved Orange Scene hvor presset på netværket ofte er størst, har vi i år placeret en ekstra mast for at dække dette område endnu bedre med både 3G og 4G”, siger Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.
3 har samlet set styrket netværket i år ved at etablere 3 nye mobilplatforme, så der nu er 12 mobilmaster på og omkring festivalområdet, der både giver 3G og 4G dækning med en maksimal kapacitet samt opgraderet de eksisterende master, hvor muligt, for at imødekomme den forventede stigning i trafikken i netværket.
Gratis opladning til alle
Netop kombinationen af den voksende skærmstørrelse på mobilerne og det store forbrug kræver gentagen opladning af selv de bedste mobiler i løbet af en festival. 3 har de sidste tre år tilbudt gratis opladning på sin egen 3Reload stand på Roskilde Festival, og i år udvider 3 tilbuddet om opladning til at omfatte de 12 kombinerede garderobe- og ladestande på festivalen. 3 forventer at skulle oplade mobiltelefoner hele 175.000 gange i løbet af festivalen.
Fakta om 3’s kunder på Roskilde Festival i 2014
I 2014 var op imod en tredjedel af gæsterne på Roskilde Festival 3-kunder
Samlet antal talekald: 1,931 mio.
Samlet antal sendte sms’er: 2,98 mio.
Samlet mængde datatrafik: 16,7 TB – hvilket ca. svarer til
- 315 døgns kontinuerlig Netflix streaming i HD kvalitet
- 45 års kontinuerlig Spotify streaming i normal kvalitet
Travleste time:
Talekald: 33.837 opkald mellem kl. 18.00 og 19.00 søndag den 29. juni
SMS: 55.861 sms’er mellem kl. 20.00 og 21.00 torsdag den 3. juli
Datatrafik: 154 GB data mellem kl. 18.00 og 19.00 lørdag den 5. juli
Travleste døgn:
Talekald: 275.300 opkald fredag den 4. juli
SMS: 511.400 sms’er lørdag den 5. juli
Data: 2.497 GB data fredag den 4. juli
3 er klar til Roskilde Festival 2015
- Ved årets Roskilde Festival er 3 eksklusiv partner inden for mobiltelefoni.
- 3 bidrager med:
- Et mobilnetværk med ekstra kapacitet – 3 udvider i år bl.a. med yderligere en mobilmast ved Orange Scene
- App’en Crowdsearch, der giver mulighed for at søge efter Facebook-venner i nærheden og se, hvor de er på festivalen og hvilke koncerter de er til. Den er gratis og tilgængelig for alle i App Store
- En stor 3Reload stand på festivalpladsen med gratis opladning til alle og ’mobile aid’, hvis mobilen strejker eller er blevet væk
- Gratis opladning til alle i 12 kombinerede garderober og ladestationer på festivalen
- Fem smarttable bordtennisborde med indbygget opladning, hvor der løbende afholdes konkurrencer
- 10 loungebænke med indbyggede stik til opladning
- Følg 3 på Roskilde Festival på #3rf15 og www.3.dk/roskilde2015
For yderligere information til medierne:
Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.
Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 43 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum