Syddanskerne ’gambler’ med mobilen på festival

Med Grøn Koncert i Odense og Esbjerg, Langelandsfestival og Tønder Festival lige om hjørnet kan det være en god ide at tjekke sine forsikringer. 39 procent af syddanskerne har nemlig ikke mobilen forsikret, når de er på festival. Samtidig er 13 procent i tvivl om, hvorvidt de overhovedet har en forsikring, der dækker, hvis mobilen bliver skadet eller helt væk under festlighederne. Det viser en ny undersøgelse, som Wilke har lavet for teleselskabet 3.
”Selvom mobilen er mange danskeres kæreste eje, så er det desværre ikke alle, der tænker på at få den forsikret. Vi oplever, at mange kunder ærgrer sig, når de vender hjem fra koncerter i sommerlandet med en ødelagt eller bortkommen mobil og tror, at de er dækket af deres indboforsikring. De typiske ’festival-skader’ er skærmbrud, væskeskader og tyveri,” siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark.
Han opfordrer derfor danskerne til at se festivalsæsonen som en anledning til at få tjekket op på husstandens forsikringer. Hos 3 kan man tegne en mobilforsikring for 79 kr. om måneden, hvoraf de tre første er gratis.
11% vælger en ældre model
Undersøgelsen fra Wilke viser, at 11 procent af syddanskerne garderer sig mod en bortkommen eller ødelagt smartphone ved at tage en ældre model med på festival.
”Det er ærgerligt, at man går på kompromis med festivaloplevelsen ved at tage en gammel mobil med. De ældre modeller er typisk langsommere, tager mindre gode billeder og giver måske endda kun begrænset eller ingen adgang til internettet. I stedet for at efterlade den nye mobil derhjemme, så vil vi klart råde festivalfolket til at forsikre den,” siger David Elsass fra 3 og fremhæver, at man med 3Forsikring er dækket fra den dag, man køber forsikringen samt, at der ikke er nogen bindingsperiode på forsikringen.
Om undersøgelsen Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Wilke i maj 2015 og er repræsentativt fordelt blandt danskere over 15 år, som har angivet, at de enten har været på festival inden for de sidste to år eller skal på festival i år. Der er gennemført i alt 1005 interviews.
Udvalgte resultater fra undersøgelsen:
Er din mobil forsikret, når du tager på festival?
Region Syddanmark:
Ja, via mit teleselskab - 3%
Ja, jeg er forsikret via min indboforsikring – 45%
Nej - 39%
Ved ikke – 13%
Danskerne generelt:
Ja, via mit teleselskab - 4%
Ja, jeg er forsikret via min indboforsikring – 46%
Nej - 35%
Ved ikke – 15%
Skifter du din smartphone ud med en ældre model, når du tager på festival?
Region Syddanmark:
Ja – 11%
Nej – 80%
Jeg har ikke en smartphone – 6%
Ved ikke – 3%
Danskerne generelt :
Ja – 13%
Nej – 79%
Jeg har ikke en smartphone – 4%
Ved ikke – 4%
Om 3Forsikring
- 3Forsikring dækker både uheld som skærmbrud og væskeskader samt tyveri
- De første tre måneder fra købsdatoen er 3Forsikring gratis
- Der er ingen bindingsperiode, og man kan opsige fra dag til dag
- 3Forsikring dækker fra første dag og 24 måneder frem. I den periode kan man få dækket op til tre skader med en selvrisiko på 499 kr. ved første skade
- Så læs mere her: https://www.3.dk/abonnementer/tilvalg/3forsikring/
For yderligere information til medierne:
Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400. Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder

Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 43 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum