Nyt BESTSELLER-mærke åbner modebutik i Kolding

På bare et år er plus size-mærket EVOKED VILA blevet så populært, at tiden er rigtig til at åbne egne butikker. Den allerførste centerbutik slår dørene op i Kolding i denne uge.

Torsdag den 24. august får kvinder i størrelse 44-56 et nyt sted at opdatere garderoben med tøj, der kombinerer de nyeste trend med stærk pasform.

EVOKED VILA blev lanceret af BESTSELLER-brandet VILA sidste år. Ønsket har været at give plus size-piger bedre mulighed for selv at definere deres stil, og hvordan de ønsker at udtrykke sig gennem den måde, de går klædt.

”Der har måske været lidt en tendens til, at plus-size brands traf beslutninger på kvindernes vegne, men da vi forberedte lanceringen af EVOKED VILA, talte vi med flere kvinder, som fortalte, at de savnede farver og flere forskellige snit og pasforme. Det synes vi var spændende, og derfor har vi valgt at åbne udvalget op, så alle kvinder uanset størrelse kan gå i det tøj, de har lyst til, og føle sig selvsikre,” siger Ann Stolten Møller, Creative Director i VILA.

Hylder forskellighed

Den nye butik i Kolding bliver den første centerbutik blandt foreløbig tre danske EVOKED VILA butikker. Mærket kan også købes online samt gennem større kædebutikker herhjemme og i udlandet. De nye danske butikker er farverige og indretningen leger med former som firkanter, trekanter, buer og cirkler, for at hylde forskellighed og variation.

”Vi glæder os meget til at åbne butikken i Kolding, som bliver blandt de første af forhåbentlig mange nye butikker. Åbningen understreger, at EVOKED VILA er blevet populært hurtigere, end vi turde forestille os. Med den fysiske butik får vi endnu bedre mulighed for løbende at tale med vores kunder, så vi har bedre mulighed for at imødekomme deres ideer og behov,” siger Simon Khong Harbjerg, Brand Director i VILA.

Den nye EVOKED VILA butik åbner i Kolding Storcenter den 24. august 2023. Grand Opening markeres med 25 procent rabat på alt i butikken fra torsdag til og med søndag i uge 34.

Om EVOKED VILA

• EVOKED VILA blev lanceret i efteråret 2022, og åbner nu sine første fysiske butikker i tre danske byer.
  • Modebrandet henvender sig til kvinder i størrelse 44-56.
  • EVOKED VILA lancerer fire kollektioner om året. De er fokuseret på pasform og moderigtige farver, detaljer og snit.
  • EVOKED VILA er skabt som et subbrand til VILA – et brand i BESTSELLER siden 1994.

OM BESTSELLER

• BESTSELLER er en international, familieejet modevirksomhed grundlagt af Holch Povlsen-familien i Denmark i 1975.
  • BESTSELLER sælger og markedsfører sine produkter under mere end 20 forskellige brands, herunder JACK & JONES, VERO MODA og ONLY, og tilbyder tøj og tilbehør målrettet kvinder, mænd, teenagere og børn. Produkterne bygger på konceptet god kvalitet til konkurrencedygtige priser.
  • BESTSELLERs produkter sælges i 70 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika og Mellemøsten samt globalt via onlineplatforme.