Nyt BESTSELLER-mærke åbner de første butikker i Danmark

Første retailbutik nogensinde er snart en realitet for det knap et år gamle modebrand EVOKED VILA, der med stigende popularitet har bevist, at der er marked for et moderigtigt plus-size brand med skarp fokus på pasform.

Efter at have lanceret EVOKED VILA i 15 markeder på mindre end 12 måneder er et af de nyeste BESTSELLER brands nu klar til at åbne retailbutikker i tre danske byer. I august og september inviterer EVOKED VILA sine første kunder inden for i henholdsvis Odense, Kolding og Randers, mens ekspansionen af shop-in-shops fortsætter på det europæiske marked.

”Åbningen af vores egne butikker er et klart signal om, at EVOKED VILA har haft en positiv start, og vi er investeret i at realisere brandets fulde potentiale. Vores ambition er at blive et globalt dominerende plus-size brand, hvilket ikke er en ambition, alle lancerer med,” siger Simon Khong Harbjerg, Brand Director i VILA.

Ejerskab over retail

Den positive modtagelse har især slået igennem i Tyskland, som traditionelt er VILA's største wholesale marked, men også sydeuropæiske lande som Spanien har taget overraskende godt imod EVOKED VILA. I Tyskland er en større wholesale partner godt i gang med at udrulle shop-in-shops. Og både i udlandet og herhjemme har partnere meldt sig på banen til at åbne de første fysiske EVOKED VILA butikker.

”Vi er meget glade for den anerkendelse, der ligger i interessen, men til en start kommer selv til at stå ved roret for retail. Det er reelt at sige, at der er en stor intern stolthed forbundet med at træde ind i det for os nye segment af modemarkedet, og vi ønsker at overvåge alting tæt og være i dialog med kunderne, så vi er sikre på at ramme opgaven rigtigt,” siger Simon Khong Harbjerg.

Løbende fokusgrupper

Grundighed er en ambition, som har kendetegnet projektet fra dag et. Forud for lanceringen af EVOKED VILA i september 2022, foregik et grundigt forarbejde og løbende dialog med målgruppen via fokusgrupper, der fortsat hjælper med at kvalificere valg og fravalg. Udgangspunktet har været at opbygge en indgående forståelse af, hvilke ønsker og krav kvinder i størrelse 44-56 har til deres garderobe.

"Det er blevet meget tydeligt for os, at kvinderne ønsker sig mere farverigt tøj med varierende snit, og at pasform er særligt vigtigt i plus-size kategorien. Tidligere har der været lidt en tendens til, at plus-size brands traf beslutninger på kvindernes vegne, men vi ønsker at åbne udvalget op, så alle kvinder, uanset størrelse, kan gå i det tøj, de har lyst til og føle sig selvsikre,” siger Ann Stolten Møller, Creative Director i VILA.

I det nye butikskoncept leger EVOKED VILA med farver og varierende former som cirkler, trekanter og firkanter for at understøtte budskabet om hylde forskellighed og variation.

Om EVOKED VILA

• EVOKED VILA henvender sig til kvinder i størrelse 44-56.
  • Modebrandet lancerer fire kollektioner om året. De er fokuseret på pasform og trends, detaljer og snit.
  • EVOKED VILA er skabt som et subbrand til VILA – et brand i BESTSELLER siden 1994.

Om BESTSELLER

• BESTSELLER er en international, familieejet modevirksomhed grundlagt af Holch Povlsen-familien i Denmark i 1975.
  • BESTSELLER sælger og markedsfører sine produkter under mere end 20 forskellige brands, herunder JACK & JONES, VERO MODA og ONLY, og tilbyder tøj og tilbehør målrettet kvinder, mænd, teenagere og børn. Produkterne bygger på konceptet god kvalitet til konkurrencedygtige priser.
  • BESTSELLERs produkter sælges i 70 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika og Mellemøsten samt globalt via onlineplatforme.