Torsten Gejl vinder Dialogprisen 2023

Dialogprisen 2023 blev her til aften uddelt til Torsten Gejl på Folkemødets hovedscene i Allinge.

Det blev Torsten Gejl fra Alternativet, der modtog Dialogprisen 2023. Hans søster Trisse tog imid prisen for ham på Folkemødet i Allinge.

Torsten Gejl modtager prisen for:

at stille sig til rådighed og gå i dialog med både medier, befolkningen og sine kollegaer. Torsten Gejl har under en længere periode været en enmandshær på borgen for sit parti og på samme tid formået at være en del af flere politiske aftaler, være til rådighed for pressen og kollegaer, og ikke mindst stadig værne om at være i dialog med sine vælgere.

Folkemødets Dialogpris uddeles hvert år til en politiker, der i særlig grad har lyttet, været i dialog og ladet sig påvirke af debatter.

De øvrige nominerede til Dialogprisen 2023 var Alex Vanopslagh -  Liberal Alliance og Rosa Lund - Enhedslisten (som dialogpar), Bjørn Brandenborg - Socialdemokratiet, Morten Løkkegaard - Venstre, og Karina Vincentz - Nyt Odsherred.

Dialogprisen er skabt af Foreningen Folkemødet, Lead Agency, Dansk Folkeoplysnings Samråd og Dansk Ungdomsfællesråd (DUF).

TIDLIGERE VINDERE AF DIALOGPRISEN

• 2022: Marie Stærke (S)
    • 2021: Aaja Chemnitz Larsen (IA)
    • 2019: Christina Krzyrosiak Hansen (S)
    • 2018: Jacob Mark (SF)
    • 2017: Liselott Blixt (DF)
    • 2016: Uffe Elbæk (Å)
    • 2015: Ida Auken (S)
    • 2014: Pia Olsen Dyhr (SF)
    • 2013: Esben Lunde Larsen (V)

Dansk Ungdoms Fællesråd

Dansk Ungdoms Fællesråd (DUF) er paraplyorganisation for ca. 80 landsdækkende, demokratiske børne- og ungdomsorganisationer, der i alt repræsenterer over 600.000 danske børn og unge.