Viggo rejser 24 millioner kroner til udvidelse af lynladenetværk og flåde af eldrevne taxier.

Mobilitetsvirskomheden Viggo, har sikret sig en investering på 24 millioner kroner fra den norske investeringsfond, Link Capital, og en privat canadisk investorgruppe.

Viggo tilbyder urbane lynladere og en taxi-app udelukkende med elbiler, og den nye investering vil blive brugt til at styrke virksomhedens position på det danske markedet og gøre klar til at rykke til udlandet.

Helt konkret skal investeringen bruges til at udvide deres netværk af urbane lynladere i Storkøbenhavn og vinde en større andel af taximarkedet i både København og Aarhus.

"Vi er utroligt glade og stolte over, at så stærke investorer også kan se potentialet i Viggo og tror på vores vision for elektrificering af fremtidens persontransport," siger CEO og medstifter Kenneth Herschel.

Link Capital, som World Economic Forum for nylig nævnte blandt de 17 mest innovative fonde i verden, og den canadiske investorgruppe vil ikke kun bidrage med kapital, men også med ekspertise og erfaring i branchen, som kan hjælpe Viggo med at positionere sig på den internationale scene.

"Eldrevet og bæredygtig persontransport er fremtiden, og her er Viggo meget langt fremme også set med internationale øjne. De tilbyder en unik kombination af mobilitet og ladeinfrastruktur under ét tag, og det er med at styrke deres position i markedet" udtaler Christian Rangen, formand for Link Capital.

Stor vækst i 2023 og vil være erhvervslivets foretrukne leverandør

Virksomheden sigter efter at nå 100 ladeudtag og fordoble antallet af elbiler i deres flåde indenfor de næste 12 måneder samtidig med, at de cementerer sig som erhvervslivets foretrukne leverandør. Dette sker blandt andet ved at tiltrække flere private kunder samt virksomheder, der ønsker at reducere deres CO2-udledning.

Ny Landedirektør

Viggo har også ansat en ny landedirektør, Lauge Brænder, som tidligere har arbejdet for Volkswagen, Semler og senest som Vice President for Global Operations i Connected Cars. Brænder skal sikre, at kapitalrejsningen resulterer i vækst og markedsandele.

"Med over 200 Viggo-biler på gaden i Københavnsområdet samt nogle af landets største virksomheder som B2B-kunder, så har vi et solidt fundament, men vi har ambitioner om meget mere," siger Lauge Brænder.

Viggo blev stiftet i 2019 og tæller i dag mere end 30 medarbejdere i Danmark og Litauen.

• 200 elbiler i København og Aarhus
  • +160.000 app-brugere
  • 20 lynladeudtag fordelt på tre lynladestationer i Storkøbenhavn
  • +100 millioner i bruttoomsætning alene på persontransport i 2022
  • 373 tons besparelse af C02-udledning i alene i 2022
  • Viggo ledes af CEO Kenneth Herschel og formand Peter Bardenfleth-Hansen, som  tidligere var højt placeret  direktør i Tesla for nuværende CEO i det børsnoterede norske Zaptec

Vi sætter den grønne omstilling i bevægelse.

Download app’en og vær med til at køre København grøn.